پژوهش بررسي ميزان موفقيت مشاوران در ارائه خدمات مشاوره اي به دانش آموزان مقطع متوسطه منطقه انگوت

۶ بازديد
پژوهش بررسي ميزان موفقيت مشاوران در ارائه خدمات مشاوره اي به دانش آموزان مقطع متوسطه منطقه انگوت

چكيده پروژه كار عملي (شامل خلاصه، اهداف، روش هاي اجرا و نتايج بدست آمده 1 هدف پروژه بررسي ميزان موفقيت مشاوران در ارائه خدمات مشاوره اي به دانش آموزان مقطع متوسطه منطقه انگوت 2 روش نمونه گيري افراد نمونه از نظر تعداد، جنس و غيره تصادفي ساده بر اساس طبقه بندي (اچاسپولا) كه تعداد 400 نفر دانش آموز به صورت تصادفي طبقه اي (200 نفر دختر و 200 نفر

دانلود پژوهش بررسي ميزان موفقيت مشاوران در ارائه خدمات مشاوره اي به دانش آموزان مقطع متوسطه منطقه انگوت

پژوهش كارشناسي رشته علوم تربيتي گرايش مديريت و برنامه ريزي آموزشي  بررسي ميزان موفقيت مشاوران در ارائه خدمات مشاوره اي به دانش آموزان مقطع متوسطه منطقه انگوت
دسته بندي روانشناسي و علوم تربيتي
فرمت فايل doc
حجم فايل 173 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 128

 

پژوهش كارشناسي رشته علوم تربيتي

گرايش مديريت و برنامه ريزي آموزشي

 بررسي ميزان موفقيت مشاوران در ارائه خدمات مشاوره اي به دانش آموزان مقطع متوسطه منطقه انگوت

چكيده پروژه كار عملي: (شامل خلاصه، اهداف، روش هاي اجرا و نتايج بدست آمده

1- هدف پروژه: بررسي ميزان موفقيت مشاوران در ارائه خدمات مشاوره اي به دانش آموزان مقطع متوسطه منطقه انگوت

2- روش نمونه گيري افراد نمونه از نظر تعداد، جنس و غيره: تصادفي ساده بر اساس طبقه بندي (اچ.اس.پولا) كه تعداد 400 نفر دانش آموز به صورت تصادفي طبقه اي (200 نفر دختر و 200 نفر پسر)

3- روش پژوهش: پژوهش حاضر از نوع توصيفي پيمايش است كه در اين روش آنچه هست توصيف مي گردد.

4- ابزار اندازه گيري: داده ها از طريق يك پرسشنامه محقق ساخته حاوي 15 سوال بر اساس طيف ليكرت با مقياس 5 درجه اي طراحي شده است و داده هاي حاصل به كمك نرم افزار SPSS مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت.

5- طرح پژوهش: در بخش آمار توصيفي از شاخص فراواني درصدي- ميانگين استفاده شد. و در بخش آمار استنباطي با توجه به ماهيت تحقيق و فرضيه هاي مطرح از روش خي دو مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته است.

6- نتيجه كلي: ميانگين پاسخ دانش آموزان به سوالات فرضيه اول و دوم، اثر مشاوران در هدايت تحصيلي و اطلاع رساني كمتر از متوسط بوده كه عملكرد مشاوران موفق ارزيابي نمي شود.

در هر دو فرضيه تفاوت معناداري بين ديدگاه دختران و پسران ديده مي شود.

 

 چكيده

هدف از اين پژوهش بررسي ميزان بهره مندي دانش آموزان از خدمات مشاوره اي در جهت پيشرفت تحصيلي در نظام جديد متوسطه مي باشد. در اين پژوهش نمونه از روش تصادفي ساده بر اساس طبقه بندي (اچ.اس.پولا) كه تعداد 400 دانش آموز كه (200 نفر دختر و 200 نفر پسر) به عنوان نمونه انتخاب شدند.

پژوهش حاضر از نوع توصيفي پيشمايشي است كه در اين روش آنچه هست توصيف مي گردد. و داده ها از طريق يك پرسشنامه محقق ساخته 15 سوالي بر اساس طيف ليركت با مقياس پنج درجه اي طراحي شده است و داده هاي حاصل به كمك نرم افزار SPSS مورد تجزيه و تحليل قرار گيرد. در بخش آمار توصيفي از شاخص هاي فراواني درصدي – ميانگين استفاده شده است و در بخش آمار استنباطي با توجه به ماهيت تحقيق و فرضيه هاي مطرح از روش خي دو ( ) مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته است. ميانگين پاسخ دانش آموزان به سوالات فرضيه اول و دوم اثر مشاوران و ميزان بهره مندي دانش آموزان در هدايت تحصيلي و اطلاع رساني كمتر از متوسط بوده كه عملكرد مشاوران موفق ارزيابي نمي شود. در هر دو فرضيه تفاوت معناداري بين ديدگاه دختران و پسران در مورد عملكرد مشاوران ديده نمي شود.

مقدمه

 

فرايند تعليم و تربيت مجموعه اي از فرايند هاي مرتبط و آموزش را شامل مي شود اين فعاليت ها از يك واحد آموزشي تا سطح جامعه گسترده شده است و اجزاي متنوعي را در بر مي گيرد تلقي جامعه از علم و عالم  و نگرش نظام آموزشي به آموزش رسمي و اهداف آن، برنامه هاي آموزشي درسي و تأمين امكانات، وسايل و ابزار از جمله اين اجزا هستند.

برنامه آموزشي درسي كه متأثر از عوامل متعدد مي باشد در امر آموزش نقش بسزايي دارد امروزه از اين برنامه هاي آموزش و پرورش تنها در تدريس محتواي از پيش تعيين شده و حتي تعامل معلم و شاگرد در حيطه اين گونه آموزش خلاصه نمي شود. امروزه بخش عمده اي از اين فعاليت ها را « جريان راهنمايي » تشكيل مي دهند.

امروزه توزيع مناسب دانش آموزان به رشته هاي تحصيلي و مشاغل كه براحتي بتواند ادامه تحصيل و شغل مناسب بدست آورد از دغدغه هاي اوليا شده است.

توجه به تفاوت هاي فردي دانش آموزان، رفع سرگرداني آنها در انتخاب رشته تحصيلي و شغل، پرداختن مسائل مهم و ارتباط اجتماعي آنها با ديگران كمك به حل مسائل عاطفي، رواني، خانوادگي كه به دليل كمبود وقت و يا عدم آگاهي والدين به ويژه دوران حساس و پر مخاطره نوجواني و ديگر و ديگر اينكه ممكن است مانع از پيشرفت يادگيري و رشد صحيح دانش آموزان شود از جمله نقش اين مي باشد كه مشاوران در مدارس ايفا مي نمايند.

 

 

 

 


فهرست مطالب

 

مقدمه. 1

بيان مسئله. 4

اهميت و ضرورت موضوع تحقيق.. 7

اهداف تحقيق:  ( پژوهش ) 10

مقدمه. 12

پيشينه تحقيق و مروري بر ادبيات آن. 13

راهنمايي و مشاوره در اسلام. 13

تاريخچه راهنمايي و مشاوره در جهان. 14

تاريخچه و مشاوره در آمريكا 14

تاريخچه راهنمايي و مشاوره در اروپا 17

تاريخچه مشاوره در ايران. 17

راهنمايي مشاوره در ايران قبل از انقلاب اسلامي.. 17

شروع مجدد فعاليت هاي مشاوره و راهنمايي.. 22

طرح جديد مشاوره در ايران ( مشاوره نظام جديد ) 23

راهنمايي و مشاوره در نظام جديد آموزش متوسطه كشور. 24

ملاك هدايت تحصيلي.. 26

هوش و رابطه آن با پيشرفت تحصيلي.. 30

رغبت و رابطه اندازه آن با پيشرفت تحصيلي.. 31

نظر دبيران و زابطه آن با پيشرفت تحصيلي.. 32

نظر مشاوران و رابطه اندازه آن با پيشرفت تحصيلي.. 35

جنس و رابطه آن با پيشرفت تحصيلي.. 36

تحقيقات انجام گرفته در داخل كشور. 37

روش هاي پژوهشي.. 45

جامعه آماري.. 45

نمونه و روش نمونه گيري.. 46

ابزار اندازه گيري.. 46

روش اجرا 46

تجزيه و تحليل داده ها 48

مقدمه. 50

بخش اول. 51

توصيف آماري داده ها و يافته. 51

بخش دوم تجزيه و تحليل داده ها 96

بحث و نتيجه گيري.. 103

مقدمه. 103

خلاصه پژوهش... 104

نتيجه فرضيه اول. 105

نتيجه فرضيه دوم. 108

پيشنهادها 109

پيشنهادهاي پژوهش... 113

محدوديت ها و مشكلات تحقيق.. 114

منابع. 116

 

دانلود پژوهش بررسي ميزان موفقيت مشاوران در ارائه خدمات مشاوره اي به دانش آموزان مقطع متوسطه منطقه انگوت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.