دانلود مباني نظري فصل دوم پايان نامه ارزش ها

۸ بازديد
دانلود مباني نظري فصل دوم پايان نامه ارزش ها

دانلود مباني نظري فصل دوم پايان نامه ارزش ها

دانلود دانلود مباني نظري فصل دوم پايان نامه ارزش ها

دانلود مباني نظري فصل دوم پايان نامه ارزش ها
دسته بندي مباني و پيشينه نظري
فرمت فايل doc
حجم فايل 59 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 49

دانلود مباني نظري فصل دوم پايان نامه ارزش ها

در 49  صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc

توضيحات: فصل دوم پايان نامه كارشناسي ارشد (پيشينه و مباني نظري پژوهش)

همراه با منبع نويسي درون متني به شيوه APA جهت استفاده فصل دو پايان نامه

توضيحات نظري كامل در مورد متغير

پيشينه داخلي و خارجي در مورد متغير مربوطه و متغيرهاي مشابه

رفرنس نويسي و پاورقي دقيق و مناسب

منبع :    انگليسي وفارسي دارد (به شيوه APA)

نوع فايل:     WORD و قابل ويرايش با فرمت doc

 

قسمتي از متن مباني نظري و پيشينه

چارچوب نظري پايان نامه روانشناسي با موضوع ارزش ها

 

افراد نوعاً ارزش‌هاي خود را با شرايط زندگي خويش‏ مطابقت مي‏دهند. آن‌ها اهميت ارزش‌هايي را كه مي‏توانند به آساني بدان‌ها دست يابند، بالا مي‏برند، و اهميت ارزش‌هايي‏ را كه پي‏گيري آن‌ها با مانع مواجه مي‏شود، پايين مي‏آورند (كوهن[1]، 2002). بالا بردن ارجحيت ارزش‌هاي دست يافتني و پايين آوردن‏ ارجحيت ارزش‌هاي منع شده، در خصوص اغلب ارزش‌ها به‏ كار بسته مي‏شود. عكس اين مسأله در باب ارزش‌هايي به‏ وقوع مي‏پيوندد كه مربوط به آسايش مادي و ايمني‏ هستند. هنگامي كه چنين ارزش‌هايي با مانع مواجه‏ مي‏شوند، اهميت آن‌ها افزايش مي‏يابد؛ وقتي اين ارزش‌ها به سهولت به دست مي‏آيند، آن‌ها تنزل مي‏كنند. سن، جنس، و تحصيلات، تعيين‏كننده شرايط زندگي هستند كه ترجيحات ارزشي را تحت تأثير قرار مي‏دهند (دلخموش، 1386).

 

2-2-1-1- ديدگاه پارسونز[2]

پارسونز در نخستين نوشته‏هايش بر اهميت ارزش‌ها در كاهش بي‏نظمي در جامعه تأكيد مي‏كند، نظر وي در اين زمينه به قرار زير است: «كنش‏هاي انسان. . . به طور منظم در دو مفهوم قرار مي‏گيرند كه نه حاصل نزاع همه‏اند و نه به طور غير قابل پيش‏بيني دگرگون مي‏شوند. اين دو ويژگي نظم تنها زماني مي تواند وجود داشته باشند كه همه يا بيشتر اعضاي جامعه‏ داراي ارزش‌هاي غايي معيني باشند كه اهداف آنان را تعيين و وسايل مجاز نيل به آن اهداف را معيين مي‏كنند. اين ارزش‌ها، نظم و مفهوم را در رفتار افراد اعمال و تضاد و ناآرامي را در جامعه تهديد مي‏كنند» (كوهن، 2002).

در نتيجه مي‏توان گفت پارسونز بنياد نظم را نه در ساختار اجتماعي بلكه در ساخت نظام كنش مبتني بر ارزش‌هاي معنادار براي كنش‌گر كه در نظام شخصيتي فرد دروني و در نظام فرهنگي جامعه نهادينه شده، مي‏داند. پارسونز با الهام از نتايج كار بيلز[3] و به دنبال تمايزگذاري ميان كاركردهاي دروني/ بيروني و كاركردهاي مصرفي/ابزاري؛ با تقاطع آن‌ها در يك جدول دو بعدي، يك مدل‏واره كاركردي نظام كنش را به دست داد كه در آن براي مشخص كردن چهار كاركرد اساسي نظام كنش و خواندن آن‌ها در جهت گردش عقربه ساعت از حروف اختصاري‏ A GIL استفاده مي‏كند كه در آن‏ A نماينده كلمه‏ (سازگاري[4])، G نماينده واژه‏ (دستيابي به هدف‏ها[5])،I  نماينده كلمه‏ (يگانگي[6]) و L نماينده كلمه‏ (حفظ الگوهاي فرهنگي[7]) است. پارسونز در قالب طرح‏ AGIL خود قادر است كليه مفاهيم اساسي را از چهار نظام فرعي كاركردي كنش نيز، به منزله يك نظام در نظر گرفته مي‏شود كه به نوبه خود به عنوان يك نظام بر حسب مدل‏ AGIL به چهار خرده نظام تبديل مي‏شوند و اين روند تا پايين‏ترين سطح انتزاع مي‏تواند ادامه داشته باشد. سطوح تحليل پارسونز را مي‏توان به صورت ذيل مشخص كرد: 1- اولين سطح: همه نظام‏هاي زنده كه در بالاترين سطح انتزاع قرار مي‏گيرند؛ 2- دومين سطح: نظام‏هاي كنش شامل همه چيزهاي موجود در كنش بنيادي؛ 3- سومين سطح: خرده نظام‏هاي كنش، شامل نظام‏هاي شخصيتي، فرهنگي، زيست شناختي(ارگانيستي) و اجتماعي؛4- چهارمين سطح:نظام‏هاي خرده نظام‏ها، نظام جامعه پذيري (فرهنگي)، نظام اقتصادي و اجتماعي جامعه‏اي؛ 5- پنجمين سطح: خرده نظام‏هاي خرده نظام‏ها براي مثال در عرصه اقتصاد شامل: خرده نظام پيمان‏هاي اقتصادي، خرده نظام سرمايه‏گذاري، خرده نظام توليد، خرده نظام‏سازماني و احتمالا اين فرآيند را مي‏توان تا بي‏نهايت ادامه داد (كرايب[8]، 1999).

 


[1] Kohen

[2] Parsones

[3] Bilz

[4] Adaptaion

[5] Goal Attainment

[6] Integration

[7] Latency

[8] Kribe

دانلود دانلود مباني نظري فصل دوم پايان نامه ارزش ها

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.