پايان نامه بررسي رابطه بين مهارتهاي زندگي با هوش هيجاني دانش آموزان دختر مقطع متوسطه

۷ بازديد
پايان نامه بررسي رابطه بين مهارتهاي زندگي با هوش هيجاني دانش آموزان دختر مقطع متوسطه

پايان نامه بررسي رابطه بين مهارتهاي زندگي با هوش هيجاني دانش آموزان دختر مقطع متوسطه

دانلود پايان نامه بررسي رابطه بين مهارتهاي زندگي با هوش هيجاني دانش آموزان دختر مقطع متوسطه

پايان نامه بررسي رابطه بين مهارتهاي زندگي با هوش هيجاني دانش آموزان دختر مقطع متوسطه
دسته بندي روانشناسي و علوم تربيتي
فرمت فايل doc
حجم فايل 126 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 97

پايان نامه بررسي رابطه بين مهارتهاي زندگي با هوش هيجاني دانش آموزان دختر مقطع متوسطه 

 

چكيده:

 پژوهش حاضر به بررسي رابطه بين مهارتهاي زندگي با هوش هيجاني دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهرستان سر پل ذهاب در سال تحصيلي92/91 مي پردازد چرا كه هوش هيجاني داراي مؤلفه هايي است كه بسيار نزديك به مؤلفه هاي مهارت هاي زندگي مي باشند. جامعه مورد بررسي در اين تحقيق ، همان طوري كه به آن اشاره شد ، دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اند دليل انتخاب چنين جامعه اي از سوي پژوهشگر بدين علت  است كه از آن جايي كه استرس ها و هيجانات زيادي در اين حيطه وجود دارد،  خود دانش آموزان نيز از اين آسيب ها به خصوص آسيب هاي رواني در امان نيستند. بر همين اساس ارتقاء بخشيدن سلامت روان چنين افرادي ، اهميت ويژه اي دارد و بايد آن ها را به انواع مهارت هاي رواني ـ اجتماعي تجهيز نمود تا بتوانند در موقعيت هاي بحراني هيجانات منفي خود را كنترل كنند و به صورت هاي كارآمد با مسايل برخورد كنند ، نه به صورت هيجان مدار .  اين پژوهش شامل پنج  فرضيه  و روش پژوهش توصيفي از نوع همبستگي مي باشد در اين پژوهش براي جمع آوري از پرسش نامه استفاده  شد در اين تحقيق جامعه آماري، كليه مديران و دبيران زن و مرد مدارس مقطع متوسطه شهرستان سرپل ذهاب كه در سال تحصيلي 92/91 را تشكيل مي دهد كه تعدا آنها800نفربودند.

 قسمتي از متن:

راه هاي رسيدن به همدلي :

   هر گاه بتوان چهار چوب ذهني ديگران را  شناخته ودانست چه چيزي برايشان اهميت دارد، مي توان  با برآوردن انتظاراتشان به سهولت با آ نها رابطه گرم و صميمانه ايجاد كرده و آنها را متأثر از خود كرد  .براي شناخت چهارچوب هاي ذهني افراد مختلف اطلاعاتي بدست آورد ، از نقاط ضعف ، حساسيت ها و گرايشهاي آنها اگاه شده و سپس مسائل را از دريچه چشم آنها ديد  .براي ايجاد ارتباطي موفق با يكديگر بايد چار چوبهاي ذهني ، متقابل و همساز باشند . خواه چار چوب هاي ذهني افراد  به طور طبيعي به هم نزديك باشند و خواه به اختيار آنها را به هم نزديك كنند  ، هر چه اين تعاون بيشتر شود ، ارتباط افراد  با يكديگر موفق تر و توان همدلي كردن آن ها با ديگران بالاتر مي رود ( همان منبع ) .

هدف از ايجاد همدلي  

   اگر توانايي همدل شدن را نوعي ارتباط بر اساس عاطفه و محبت بدانيم هدف از ايجاد آن را بايد نگريستن به مشكلا ت از زاويه ديد ديگران دانست. به اين مفهوم كه بايد با صرف وقت كوشيد تا مسائل را از چشم انداز ديد طرف مقابل ديد و توجهي ايثار گرانه ،عميق و واقعي به احساسات طرف مقابل داشته ودر انجام اين هدف مسئوليت پذيري و تعادل دو جانبه را اساس ومحور اصلي اين ارتباط داد. با يك بررسي اجمالي در جامعه مي توان پي برد كه در درون هر جامعه ، نهاد يا سازماني ايجاد مي شود يا به صورت خود جوش ويا به صورت ايجاد شده كه از طرف دولت به اين امر مهم اقدام مي كنند. هنگامي كه در گوشه اي از كشور حادثه اي غير مترقبه رخ مي دهد و مردم بدون هر گونه حكم قانوني وبدون هيچ چشم داشت مالي به كمك حادثه ديده گان مي شتابند ايجاد مؤسساتي مانند هلال احمر وصليب سرخ جهاني وپزشكاني بدون مرز و بسياري از اين گونه نهاد ها نشانگر همدلي اجتماعي و گروهي مي باشد ولي بايد توجه داشت كه در جوامع اوليه كه روابط انساني قوي تري وجود داشته ، همدلي جهت عاطفه پر رنگ تري را نشان داده است ولي با پيشرفت صنعت و درگير شدن خانواده ها با زندگي پيچده صنعتي وتغيير نظام خانواده ها از حالت پر جمعيت و قبيله اي به كم جمعيت و تك خانواده اي باعث شده تا ارتباطات از محور عاطفه و محبت به ارتباطاتي با محور قانون وكار تغيير نمايد  ( وكيليان ، 1383) .

فهرست مطالب

فصل اول (كليات تحقيق)

مقدمه .............................................................................................................................2

بيان مسئله........................................................................................................................4

اهميت و ضرورت پژوهش..............................................................................................5

اهداف پژوهش............................................................................................................. 7

فرضيه هاي پژوهش.......................................................................................................8

متغيرها .........................................................................................................................8

تعاريف عملياتي............................................................................................................9

فصل دوم(ادبيات وپيشينه تحقيق)

مهارت چيست ؟ ............................................................................................12

تعريف مهارتهاي زندگي...........................................................................................13

اهميت مهارتهاي زندگي............................................................................................14

خود آگاهي.............................................................................................................15

موارد كاربرد مهارت هاي زندگي..........................................................................18

همدلي چيست........................................................................................................20

اجزاي همدلي........................................................................................................20

هدف از ايجاد همدلي    .............................................................................22

مهارتهاي مقابله اي.....................................................................................25

هوش هيجاني يا عاطفي چيست.............................................................................27

تاريخچه هوش هيجاني...............................................................................................28

اهميت هوش هيجاني.................................................................................................37

هوش هيجاني وموفقيت شغلي ...................................................................................43

 

پيشينه تحقيق..............................................................................................................47

 

فصل سوم (روش تحقيق)

 

مقدمه........................................................................................................................53

روش تحقيق..............................................................................................................53

جامعه آماري.............................................................................................................53

نمونه آماري...............................................................................................................54

روش نمونه گيري......................................................................................................54

ابزار جمع آوري اطلاعات..........................................................................................55

شيوه اجراي پژوهش..................................................................................................57

روش تجزيه و تحليل داده ها......................................................................................57

 

فصل چهارم(تجزيه وتحليل داد ه ها)

تجزيه و تحليل داده ها..................................................................................................59

جدول شماره 1-4 وضعيت پاسخگويان بر حسب جنسيت..............................................61

نمودار شماره 1-4 وضعيت پاسخگويان بر حسب جنسيت..............................................61

 

 

جدول شماره 2-4 همبستگي پيرسون جهت رابطه آموزش مهارتهاي زندگي و ارتقائ سطح هوش هيجاني دانش آموزان.....62 

جدول شماره 3-4 همبستگي پيرسون جهت رابطه آموزش مهارتهاي زندگي و ارتقائ سطح خود آگاهي دانش آموزان.......62

جدول شماره 4-4 :همبستگي پيرسون جهت رابطه آموزش مهارتهاي زندگي و ارتقائ سطح خود مديريتي دانش آموزان....63

جدول شماره 5-4 :همبستگي پيرسون جهت رابطه آموزش مهارتهاي زندگي و ارتقائ سطح آگاهي اجتماعي دانش آموزان63

جدول شماره 6-4 :همبستگي پيرسون جهت رابطه آموزش مهارتهاي زندگي و ارتقائ سطح مديريت رابطه دانش آموزان...64

جدول شماره 7-4 :جدول مربوط به t مستقل بين ميزان هوش هيجاني دانش آموزان دختر و پسر.........................................64

 

فصل پنجم(نتيجه گيري)

مقدمه................................................................................................................................66

بحث و نتيجه گيري...........................................................................................................66

پيشنهادات... .....................................................................................................................68

محدوديت ها....................................................................................................................70

منابع ومآخذ ....................................................................................................................71

ضمائم.............................................................................................................................76

 

دانلود پايان نامه بررسي رابطه بين مهارتهاي زندگي با هوش هيجاني دانش آموزان دختر مقطع متوسطه

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.