پايان نامه نحوه و روش تدريس قران پايه ششم از نظر معلمان همان پايه

۹ بازديد
پايان نامه نحوه و روش تدريس قران پايه ششم از نظر معلمان همان پايه

پايان نامه نحوه و روش تدريس قران پايه ششم از نظر معلمان همان پايه

دانلود پايان نامه نحوه و روش تدريس قران پايه ششم از نظر معلمان همان پايه

پايان نامه نحوه و روش تدريس قران پايه ششم از نظر معلمان همان پايه روش تدريس قران پايان نامه نحوه و روش تدريس
دسته بندي روانشناسي و علوم تربيتي
فرمت فايل doc
حجم فايل 382 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 100

پايان نامه نحوه و روش تدريس قران پايه ششم از نظر معلمان همان پايه

چكيده تحقيق و نتايج :

 

نتايج اين مطالعات بين‌المللي  نشان مي‌دهد كه توانايي دانش‌آموزان كشور ما در سطوح بالاي يادگيري و به ويژه مهارتهاي عملكردي و فرايندي در مقايسه با دانش‌آموزان كشورهاي ديگر بسيار كمتر است از انجا كه محتوي برنامه ‌هاي درسي ما در اين درس با ديگر كشور‌ها يكسان است ، اين ضعف بيشتر از روشهاي نامناسب آموزش و يادگيري ناشي مي شود كه عملاً دانش‌اموزان را به سوي يادگيري ‌هاي حافظه‌اي سوق مي‌دهد . لذا اكنون ضرورت استفاده و بكارگيري روشهاي فعال تدريس بيش از پيش احساس مي‌شود . در اين روشها بر راه يادگيري و مهارتها چگونه آموختن بيش از انتقال حقايق و دانش‌ها تأكيد مي‌شود .

در عين حال ، سعي بر اين است كه ياگيرنده از طريق درگير شدن در فعاليتها و تجربيات متنوع يادگيري به مجموعه‌اي از دانش‌ها ، مهارت و نگرشها دست يابد كه خود در شكل گيري و توليد ‌آنها سهم داشته است. مهمترين ويژگي اين روشها كمك به ايجاد و توسعه مهارتهاي تفكر و يادگيري در دانش‌آموزان است كه مشكل آموزشي كشور ما است به نظر مي‌رسد تا حدود زيادي اين مشكلات از طريق تدريس بر روش فعال قابل رفع است. مهارتهاي كه از اين طريق حاصل مي‌شوند ، بعنوان مهارتهاي يادگيري مستمر و مادام العمر ، هميشگي وياپدار به موارد مشابه تعميم مي‌يابند و در يادگير‌هاي بعدي مورد استفاده قرار مي‌گيرد در اين روشها معلم در نقش يك راهنما و تسهيل كننده امر يادگيري ظاهر مي‌شود او به دانش‌آموزان خود كمك مي‌كند تا به مرور به يادگيري خود راهبر و خود ارزشيابي كننده مبدل شود .

ويژگي ديگر اين روش‌ها آن است كه باعث مي‌شود دانش‌آموزان در كنار كسب دانش‌ها و مهارتهاي يادگيري به مرور نسبت به علم و علم آموزي نگرشهاي مثبتي پيدا كنند . نگرشهايي چون كنجكاوي بودن، داشتن تفكر، منطقي و باز بودن بينش و تفكر آنان براي پذيرش عقايد مدلل و يافته‌اهي علمي، رشد مي‌يابد كه عملاً به دانش‌آموزان فرصت مي‌دهد تا هر چه بيشتر در مسير علم آموزي و دريافت بينش علمي‌ گام بردارند .به هر حال اگر روشهاي فعال تدريس با همه شرايط صحيح آن انجام شود منجر به پيشرفت تحصيلي، معنا دار شدن يادگيري و نفوذ مطالب كشف شده در عميق ترين سوح يادگيري مي‌شود و نهايتاُ باعث رشد توانايي‌هاي بالقوه دانش‌آموزان مي‌شود.


فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                           صفحه

فصل اول. 1

كليات تحقيق  

مقدمه. 2

بيان مسئله. 4

اهميت و ضرورت پژوهش... 5

اهداف پژوهش... 7

سوالات پژوهش... 7

8............................ فرضيه هاي پژوهش

كليات تحقيق.. 9

فصل دوم. 13

مباني نظري و پيشينه تحقيق.. 13

تقسيم بندي روش تدريس... 14

شيوه مشاركتي.. 20

شرايط لازم براي روش مشاركت گروهي.. 23

مشاهده گران بحث گروهي. 24

انواع گفتگو و مشاركت ها 26

انواع روش هاي يادگيري مشاركتي.. 26

ويژگي هاي كلاس مشاركتي.. 28

چالش كلاس هاي مشاركتي.. 28

مزاياي روش مباحثه اي.. 30

راهبردهاي افزايش مشاركت... 30

فعاليت هاي پيشنهادي.. 33

پيشنهادهاي عملي جهت بكار بستن يافته ها 34

روش هاي نوين تدريس درس عربي.. 36

روشهاي ايجاد علاقه به زبان عربي.. 38

پيشينه نظري پژوهش... 39

نظريه هاي تدريس (شناخت نظريه ها ي انواع در تدريس) 42

پيشينه عملي.. 49

فصل سوم. 53

جمع آوري داده ها 53

جامعه آماري.. 54

نمونه آماري.. 54

روش نمونه گيري.. 54

ابزار اندازه گيري.. 54

پرسشنامه. 55

فصل چهارم. 56

تجزيه و تحليل داده ها 56

فصل پنجم. 85

بحث و نتيجه گيري.. 85

نتيجه گيري.. 86

خلاصه اي از تحقيق و نتيجه گيري.. 87

منابع و ماخذ. 90

ضمائم. 91

پرسشنامه. 92

دانلود پايان نامه نحوه و روش تدريس قران پايه ششم از نظر معلمان همان پايه

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.