پژوهش بررسي ميزان سلامت رواني دانشجويان دانشگاه پيام نور و ارتباط آن با پيشرفت تحصيلي

۹ بازديد
پژوهش بررسي ميزان سلامت رواني دانشجويان دانشگاه پيام نور و ارتباط آن با پيشرفت تحصيلي

تحقيق و پژوهش كارشناسي رشته علوم تربيتي ( پيش دبستان و دبستان) بررسي ميزان سلامت رواني دانشجويان دانشگاه پيام نور و ارتباط آن با پيشرفت تحصيلي چكيده پژوهش حاضر، بررسي ميزان سلامت رواني دانشجويان دانشگاه پيام نور مركز اردبيل و ارتباط آن با پيشرفت تحصيلي آنها مي باشد ، كه از بين دانشجويان دانشگاه پيام نور اردبيل 367 نفر بصورت تصادفي انتخاب

دانلود پژوهش بررسي ميزان سلامت رواني دانشجويان دانشگاه پيام نور  و ارتباط آن با پيشرفت تحصيلي

تحقيق و پژوهش كارشناسي رشته علوم تربيتي ( پيش دبستان و دبستان) بررسي ميزان سلامت رواني دانشجويان دانشگاه پيام نور و ارتباط آن با پيشرفت تحصيلي بررسي ميزان سلامت رواني دانشجويان دانشگاه پيام نور
دسته بندي روانشناسي و علوم تربيتي
فرمت فايل doc
حجم فايل 102 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 99

تحقيق و پژوهش كارشناسي رشته علوم تربيتي ( پيش دبستان و دبستان)

بررسي ميزان سلامت رواني دانشجويان دانشگاه پيام نور  و ارتباط آن با پيشرفت تحصيلي

چكيده

پژوهش حاضر، بررسي ميزان سلامت رواني دانشجويان دانشگاه پيام نور مركز اردبيل و ارتباط آن با پيشرفت تحصيلي آنها مي باشد ، كه از بين دانشجويان دانشگاه پيام نور اردبيل 367 نفر بصورت تصادفي انتخاب شدند.با استفاده از ابزار سلامت رواني GHQ و همچنين روشهاي آمار توصيفي و تحليلي در نرم افزار SPSS در پي تجزيه و تحليل داده ها نتايج زير بدست آمد : ميزان سلامت روان بر پيشرفت تحصيلي افراد تاثير دارد و با بالا رفتن ميزان معدل دانشجويان، نمره سلامت روان آنها افزايش يافته است و با كاهش اين پيشرفت، نمره سلامت روان نيز كاهش مي يابد . در بررسي سلامت رواني در بين افراد مجرد و متاهل و زن و مرد نيز ارتباط معناداري ملاحظه نشد . همچنين در بررسي ميزان پيشرفت تحصيلي در بين زنان و مردان و افراد مجرد و متاهل نيز تفاوت معناداري وجود نداشت .

 كلمات كليدي : پيشرفت تحصيلي – سلامت روان

مقدمه

 

موضوع سلامتي از بدو پيدايش بشر در قرون و اعصار متمادي مطرح بوده است اما هرگاه ازآن سخن به ميان آمده عموماً بعد جسمي آن مد نظر قرار گرفته و كمتر به ساير ابعاد سلامتي بخصوص بعد رواني آن توجه شده است. سازمان جهاني بهداشت، ضمن توجه دادن مسئولين كشورها در راستاي تامين سلامت جسمي، رواني، اجتماعي افراد جامعه همواره بر اين نكته تاكيد دارد كه هر يك از اين سه بعد بر ديگري برتري ندارد طبق گزارشات اين سازمان، جهان در طول دو دهه آينده شاهد تغييرات عمده اي در زمينه اييدميولوژي بيماري ها ونيازهاي بهداشتي افراد است. به گونه اي كه بسياري غير واگيردار هم چون بيماري هاي رواني به سرعت جاي گزين بيمارهاي عفوني و واگير دار گرديده و در صد عوامل ايجاد كننده ناتواني و مرگ هاي ز ودرس قرار مي گيرند. طبق برآوردهاي اين سازمان، اين در حالي است كه در برنامه ريزي هاي توسعه اجتماعي واقتصادي پايين ترين اولويت به آن ها داده مي شود.( نور بالا،1380)

موضوع بهداشت وسلامتي و رواني از زماني كه بشر وجود داشته و خصوصاً از زماني كه اجتماع را شرح كرده، مطرح بوده است . زيرا انسان همواره سلامتي خويش را دوست مي داشته ، تمهيدات فراواني را در پيش گيري از ابتلا به انواع بيماري ها و گرفتاري هاي رواني كه آرامش را به هم مي زد، فراهم مي ساخته ، و جهت مقابله با فشارهاي رواني كه آرامش را به هم مي زد، فراهم مي ساخته،و جهت مقابله بافشارهاي رواني هم مي كرده است . ( فقيمي، 1384)

فهرست مطالب

فصل اول

مقدمه.. 1

بيان مسأله.. 2

اهميت و ضرورت پژوهش.. 4

اهداف پژوهش.. 6

فرضيات پژوهش.. 7

متغيرهاي پژوهش.. 8

تعاريف مفهومي و نظري واژه ها.. 8

سلامت رواني.. 8

پيشرفت تحصيلي.. 9

اضطراب.. 10

اختلال در عملكرد اجتماعي.. 10

تعاريف عملياتي واژه ها.. 10

فصل دوم

مقدمه.. 13

«بررسي ديدگاه هاي مختلف در رابطه با بهداشت و سلامت روان».. 14

اصول بهداشت رواني.. 15

مكاتب بهداشت رواني.. 17

مكتب بهداشت رواني(مكتب اسلام).. 17

مكتب زيست شناختي.. 17

مكتب روان كاوي.. 19

نظريه روان شناسي آدلر.. 21

اريك اريكسون.. 22

كارل راجرز.. 22

آبراهام مزلو.. 23

استرس و فشار رواني.. 24

مكتب رفتار گرايي.. 26

اسكينر.. 26

مكتب شناختي.. 27

ويليام گلاسر.. 27

آلبرت آليس.. 28

مكتب هستي گرايي(فارنكل).. 28

ضايعات و زيان هاي دانشجويي.. 30

نگراني درباره نمره امتحاناتي.. 31

تحقيقات انجام يافته در داخل كشور در رابطه با موضوع پژوهش.. 34

جمع بندي  نتيجه گيري.. 45

 

فصل سوم

روش انجام تحقيق.. 50

جامعه آماري.. 51

نمونه آماري.. 51

الف: روش نمونه گيري  و حجم نمونه.. 51

ابزار اندازه گيري.. 52

الف. معرفي ابزار.. 52

ج.روايي و پايايي آزمون(ويژگي هاي فني ابزار (روايي و پايايي)).. 54

مزاياي استفاده از تحقيق همبستگي.. 55

روش جمع آوري داده ها.. 56

روش تجزيه و تحليل داده ها.. 56

فصل چهارم

آمار توصيفي.. 60

بخش دوم : آمار استنباطي.. 69

فصل پنجم

نتيجه گيري.. 77

محدوديت هاي پژوهش.. 78

محدوديت مربوط به پاسخ گويان.. 79

ساير محدوديت ها.. 79

پيشنهادات.. 80

منابع.. 82

 

دانلود پژوهش بررسي ميزان سلامت رواني دانشجويان دانشگاه پيام نور  و ارتباط آن با پيشرفت تحصيلي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.