مباني نظري پايان نامه تكنولوژي آموزشي درباره هوشمند سازي مدارس

۹ بازديد
مباني نظري پايان نامه تكنولوژي آموزشي درباره هوشمند سازي مدارس

مباني نظري پايان نامه تكنولوژي آموزشي درباره هوشمند سازي مدارس

دانلود مباني نظري پايان نامه تكنولوژي آموزشي درباره هوشمند سازي مدارس

مباني نظري پايان نامه تكنولوژي آموزشي درباره هوشمند سازي مدارس
دسته بندي مباني و پيشينه نظري
فرمت فايل doc
حجم فايل 27 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 23

مباني نظري پايان نامه تكنولوژي آموزشي درباره هوشمند سازي مدارس

در 23  صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc

توضيحات: فصل دوم پايان نامه كارشناسي ارشد (پيشينه و مباني نظري پژوهش)

همراه با منبع نويسي درون متني به شيوه APA جهت استفاده فصل دو پايان نامه

توضيحات نظري كامل در مورد متغير

پيشينه داخلي و خارجي در مورد متغير مربوطه و متغيرهاي مشابه

رفرنس نويسي و پاورقي دقيق و مناسب

منبع :    انگليسي وفارسي دارد (به شيوه APA)

نوع فايل:     WORD و قابل ويرايش با فرمت doc

 

قسمتي از متن مباني نظري و پيشينه

چارچوب نظري پايان نامه روانشناسي با موضوع هوشمند سازي مدارس

 

تاريخچه مدارس هوشمند

تفكر استفاده از رايانه­ها و شبكه­هاي رايانه اي براي كارهاي مدرسه اي و عملي به قرن بيستم و اوائل دهه 1960 بر مي­گردد. اينترنت كه در دوران جنگ سرد از درون شبكه معروف پا گرفت، بسيار سريع رشد كرد. منشاء مدارس هوشمند به سيستم آموزش از راه دور باز مي گردد. مدارس هوشمند طرحي است كه اولين بار در سال 1984 توسط ديويد پركينز و همكارانش در دانشگاه هاروارد ارائه شد. اين طرح به تدريج در چند مدرسه اجرا شد و بعدها تا حدودي توسعه يافت، به طوري­كه امروزه برخي از كشورهاي توسعه يافته در زمينه فناوري اطلاعات، همچون مالزي، از اين مدارس جهت تربيت نيروي انساني در برنامه‌هاي توسعه خود استفاده مي‌كنند. از جمله كشورهايي كه در زمينه مدارس هوشمند گام‌هاي موثري برداشته‌اند، به غير از مالزي و آمريكا مي‌توان به كشورهاي كانادا، سوييس، ايرلند و مصر اشاره كرد .(مركز فناوري اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش،1390). 

آموزش از راه دور ساليان  درازي است كه در سطح جهان وجود داشته و دارد و از زماني كه فناوري اطلاعات پيدا شد، توسعه يافت و سرعت بيشتري گرفت و توانست به صورت وسيعتري در سطح جهان، به خصوص در كشور هاي درحال توسعه رشد كند. از سال 1990 ميلادي كه وب سايت­ها عملا در صحنه حاضر شدند و نرم افزارهايي كه توانست با روشهاي آسان­تري اطلاعات را بين مخاطب و رايانه رد و بدل كند. در واقع سال 1993 را مي توان سال شروع دقيق توسعه­ي مدارس هوشمند بدانيم و همانطور كه مي بينيم در يك دهه شاهد هستيم كه اين پديده در جهان شكل گرفته و در همين مدت كوتاه توانسته به سرعت خود را مطرح كند(جلالي، 1388).

مدارس هوشمند تحولي عظيم را در نظام­هاي آموزشي به دنبال خواهد داشت ، به نحوي كه دانش­آموزان قادر خواهند بود فناوري اطلاعات را در تمامي زمينه هاي آموزشي، از جمله مديريت و برنامه كلاس درس به كار ببندند. هدف نهايي از فعال نمودن مدارس هوشمند ، تربيت نيروي كار مجهز به سواد رايانه­اي است كه بتوانند نيازهاي قرن بيست و يكم را برآورده كنند. بيشترين موفقيت در اين بخش از برنامه هفتم توسعه دولت مالزي پيش­بيني شده است و دولت مالزي اميدوار است تا پايان برنامه، حداقل 750 مدرسه را به سيستم هوشمند مجهز كند. رويكرد مدارس هوشمند، رويكرد جامعه و تلفيقي است. از آن جهت جامعه است كه به منظور برآوردن نيازهاي دانش­آموزان با روشهاي يادگيري متفاوت و استفاده از ابزارهاي چندرسانه­اي (بصري،كلامي، شنيداري و عملي) تلاش خواهد داشت تا زمينه رشد همه جانبه استعدادهاي دانش آموزان را تدارك ببيند و تلفيق همان­گونه كه قبلا بيان شد به جاي استفاده ابزاري از فناوري اطلاعات و با ارائه واحد مستقل فناوري در كنار ساير واحدهاي درسي تلاش خواهد شد كه به صورت تلفيقي ما بين برنامه­هاي درسي و روشهاي و شيوه­هاي يادگيري نسبت به كارامد و اثربخش نمودن نظام آموزشي اقدام گردد. به علاوه مدلهاي آموزشي مدارس هوشمند شركت فعالانه دانش­آموزان طلب مي كند. دانش­آموزاني مي توانند از اين رويكرد فايده ببرند كه داراي تفكر خلاق و نقادانه باشند و از سطح توانايي قابل قبولي برخوردار باشند. مدارس هوشمند محيط همكاري و رقابت هستند و مواد آموزشي و تمرينات جهت بسط اين مهارتها در دانش آموزان طراحي شده اند(عبادي، 1383، ص37).

كشور مالزي از اوايل دهه 70 به منظور حركت به سوي اقتصاد دانش‌محور و رشد فناوري اطلاعات و ارتباطات در ميان صنايع ديگر و اشتغال­زايي در حوزه ICT  سعي كرد كه از قابليت‌هاي اين حوزه در تمام زمينه‌ها از جمله آموزش و پرورش بهره ببرد. اين كشور با ارائه طرح مدارس هوشمند كلاس‌هاي معمولي را به كلاس‌هاي الكترونيكي تبديل كرد كه در آن معلم به جاي انتقال دانش و اطلاعات، قدرت قضاوت دانش­آموزان در انتخاب اطلاعات از منابع مختلف را افزايش مي‌دهد و زمينه‌ يادگيري مادام‌العمر دانش­آموزان و شهروندان مالزي را فراهم مي‌آورد. (همان منبع).

طرح راه­اندازي مدارس هوشمند اولين بار در كشور مالزي به اجرا درآمد و قرار شد تا سال 2020 تمامي مدارس اين كشور به صورت هوشمند اداره شوند اما در كشور ما اين طرح از سال 86 و با راه­اندازي اولين مدرسه هوشمند در مقطع ابتدايي اجريي شد

دانلود مباني نظري پايان نامه تكنولوژي آموزشي درباره هوشمند سازي مدارس

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.