مباني نظري فصل دوم پايان نامه علوم تربيتي درباره جهاني شدن آموزش و پرورش

۸ بازديد
مباني نظري فصل دوم پايان نامه علوم تربيتي درباره جهاني شدن آموزش و پرورش

مباني نظري فصل دوم پايان نامه علوم تربيتي درباره جهاني شدن آموزش و پرورش

دانلود مباني نظري فصل دوم پايان نامه علوم تربيتي درباره جهاني شدن آموزش و پرورش

مباني نظري فصل دوم پايان نامه علوم تربيتي درباره جهاني شدن آموزش و پرورش
دسته بندي مباني و پيشينه نظري
فرمت فايل doc
حجم فايل 35 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 32

مباني نظري فصل دوم پايان نامه علوم تربيتي درباره جهاني شدن آموزش و پرورش

در 32 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc

توضيحات: فصل دوم پايان نامه كارشناسي ارشد (پيشينه و مباني نظري پژوهش)

همراه با منبع نويسي درون متني به شيوه APA جهت استفاده فصل دو پايان نامه

توضيحات نظري كامل در مورد متغير

پيشينه داخلي و خارجي در مورد متغير مربوطه و متغيرهاي مشابه

رفرنس نويسي و پاورقي دقيق و مناسب

منبع :    انگليسي وفارسي دارد (به شيوه APA)

نوع فايل:     WORD و قابل ويرايش با فرمت doc

 

قسمتي از متن مباني نظري و پيشينه

چارچوب نظري پايان نامه با موضوع 

جهاني شدن آموزش و پرورش

 

جهاني شدن آموزش و پرورش

ما در دنياي كنوني در شرايطي قرار داريم كه مي بايستي در مورد آن از آگاهي نسبي برخوردار باشيم چون ما چه بخواهيم و چه نخواهيم، رفاه و امنيت و آينده همه مردم و ملل به طرز تفكيك ناپذيري با مسائل جهاني شدن گره خورده است.

فرآيند جهاني شدن بويژه در قلمروآموزش و پرورش بطور اجتناب ناپذيري متاثر ازشرايطي است درممالك پيشرفته جهان براي توسعه واستقرار نظام آموزش نوين خود درجهت پاسخگويي به احتياجات و حوايج منطقه اي ، كلي و به گونه اي فراگير در سطح جامعه جهاني مهيا كرده اند بدون توجه به چنين واقعيتي درك چگونگي منشاء سرآغاز و سرانجام تكوين فرآيند جهاني شدن آموزش وپرورش ميسرنيست.

 پويندگان راه اصلاحات فرهنگي و پيشگامان و نهضت هاي تربيتي وعلمي در جهان سخت براين باورند كه هرگونه تحولات در قلمرو آموزش وپرورش ، بدون بهره گيري از ارجمند ترين و موجه ترين آراي تربيتي متقدمان و پويندگان راه اصلاحات كه شالوده هاي نظري وفكري محكم واستواري را براي اصلاحات و تحولات فرهنگي وآموزش فراهم مي سازد امكان پذير نبوده است. حال اگر سير تحولات آموزش وپرورش در كشورمان را ازقرون گذشته تاكنون مورد مداقه و بررسي قراردهيم به اين نتيجه مي رسيم كه يك مضمون فكري منسجمي كه بنيادهاي نظري و مولفه هاي آموزش جهاني واجتماعي را براي حركت هاي اصلاح طلبانه آموزش وپرورش ترسيم كند تاكنون وجود نداشته است . ليكن حاصل اغلب اين تلاشها ، طي دوره نسبتاً طولاني بيشتر محدود به ترجمه ، تاليف ، انتشار صد ها كتاب درسي و مقالات علمي در زمينه معرفي وشناسايي آراي تربيتي علما و فلاسفه قديم و جديد مغرب زمين از سقراط ، افلاطون ،ارسطو گرفته تا روسو ، پستالوزي ، هربارت ، ماريا مونته سوري و... دوركيم [1]و جان ديويي بوده است .

شواهد موجود بسياري از آثار بصورت كتاب و متون درسي در دانشگاهها ، مراكز آموزشي منتشر و بتدريج درشكل گيري و تدوين اهداف ، برنامه ها ، روشهاي تربيتي ميهن عزيزمان در نيم قرن اخير تاثير بسزايي برجاي گذاشته ، كه جريان توليد افكار تربيتي مستقل با مطالبات و تحولات فرهنگي كشورمان همخواني داشته است .مجموعه تفكرات وآراي عقايد تربيتي دانشمندان قديم و جديد ساير ممالك جهان و بهره گيري بي چون وچرا ، در تنظيم و تدوين مباني نظري هرگونه تغيير را به رغم شايستگي توام با استقلال انديشه و عمل تربيتي نتوانسته ايم در روند جهاني آموزش وپرورش نقش موثري را ايفاء كنيم .


[1] Dorkim

دانلود مباني نظري فصل دوم پايان نامه علوم تربيتي درباره جهاني شدن آموزش و پرورش

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.