مباني نظري فصل دوم پايان نامه علوم تربيتي درباره جهاني شدن آموزش و پرورش
مباني نظري فصل دوم پايان نامه علوم تربيتي درباره جهاني شدن آموزش و پرورش |
![]() |
دسته بندي | مباني و پيشينه نظري |
فرمت فايل | doc |
حجم فايل | 35 كيلو بايت |
تعداد صفحات فايل | 32 |
مباني نظري فصل دوم پايان نامه علوم تربيتي درباره جهاني شدن آموزش و پرورش
در 32 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc
توضيحات: فصل دوم پايان نامه كارشناسي ارشد (پيشينه و مباني نظري پژوهش)
همراه با منبع نويسي درون متني به شيوه APA جهت استفاده فصل دو پايان نامه
توضيحات نظري كامل در مورد متغير
پيشينه داخلي و خارجي در مورد متغير مربوطه و متغيرهاي مشابه
رفرنس نويسي و پاورقي دقيق و مناسب
منبع : انگليسي وفارسي دارد (به شيوه APA)
نوع فايل: WORD و قابل ويرايش با فرمت doc
قسمتي از متن مباني نظري و پيشينه
چارچوب نظري پايان نامه با موضوع
جهاني شدن آموزش و پرورش
جهاني شدن آموزش و پرورش
ما در دنياي كنوني در شرايطي قرار داريم كه مي بايستي در مورد آن از آگاهي نسبي برخوردار باشيم چون ما چه بخواهيم و چه نخواهيم، رفاه و امنيت و آينده همه مردم و ملل به طرز تفكيك ناپذيري با مسائل جهاني شدن گره خورده است.
فرآيند جهاني شدن بويژه در قلمروآموزش و پرورش بطور اجتناب ناپذيري متاثر ازشرايطي است درممالك پيشرفته جهان براي توسعه واستقرار نظام آموزش نوين خود درجهت پاسخگويي به احتياجات و حوايج منطقه اي ، كلي و به گونه اي فراگير در سطح جامعه جهاني مهيا كرده اند بدون توجه به چنين واقعيتي درك چگونگي منشاء سرآغاز و سرانجام تكوين فرآيند جهاني شدن آموزش وپرورش ميسرنيست.
پويندگان راه اصلاحات فرهنگي و پيشگامان و نهضت هاي تربيتي وعلمي در جهان سخت براين باورند كه هرگونه تحولات در قلمرو آموزش وپرورش ، بدون بهره گيري از ارجمند ترين و موجه ترين آراي تربيتي متقدمان و پويندگان راه اصلاحات كه شالوده هاي نظري وفكري محكم واستواري را براي اصلاحات و تحولات فرهنگي وآموزش فراهم مي سازد امكان پذير نبوده است. حال اگر سير تحولات آموزش وپرورش در كشورمان را ازقرون گذشته تاكنون مورد مداقه و بررسي قراردهيم به اين نتيجه مي رسيم كه يك مضمون فكري منسجمي كه بنيادهاي نظري و مولفه هاي آموزش جهاني واجتماعي را براي حركت هاي اصلاح طلبانه آموزش وپرورش ترسيم كند تاكنون وجود نداشته است . ليكن حاصل اغلب اين تلاشها ، طي دوره نسبتاً طولاني بيشتر محدود به ترجمه ، تاليف ، انتشار صد ها كتاب درسي و مقالات علمي در زمينه معرفي وشناسايي آراي تربيتي علما و فلاسفه قديم و جديد مغرب زمين از سقراط ، افلاطون ،ارسطو گرفته تا روسو ، پستالوزي ، هربارت ، ماريا مونته سوري و... دوركيم [1]و جان ديويي بوده است .
شواهد موجود بسياري از آثار بصورت كتاب و متون درسي در دانشگاهها ، مراكز آموزشي منتشر و بتدريج درشكل گيري و تدوين اهداف ، برنامه ها ، روشهاي تربيتي ميهن عزيزمان در نيم قرن اخير تاثير بسزايي برجاي گذاشته ، كه جريان توليد افكار تربيتي مستقل با مطالبات و تحولات فرهنگي كشورمان همخواني داشته است .مجموعه تفكرات وآراي عقايد تربيتي دانشمندان قديم و جديد ساير ممالك جهان و بهره گيري بي چون وچرا ، در تنظيم و تدوين مباني نظري هرگونه تغيير را به رغم شايستگي توام با استقلال انديشه و عمل تربيتي نتوانسته ايم در روند جهاني آموزش وپرورش نقش موثري را ايفاء كنيم .
[1] Dorkim