بررسي تاثير عزّت نفس در ميزان پيشرفت تحصيلي دانشجويان دختر و پسر رشته علوم تربيتي دانشگاه پيام نور
چكيده مقاله حاضر پژوهشي است كه به بررسي و مقايسه عزّت نفس و پيشرفت تحصيلي دانشجويان رشته علوم تربيتي پيام نور مركز شهر اردبيل در نوبت اول سال تحصيلي 92 – 91 پرداخته است براي انجام اين تحقيق با توجه به فرضيه ها ي مطرح شده از روش علي – مقايسه اي استفاده شده است از روش هاي آماري رگرسيون ،آزمون t و آزمون آنوا براي تجزيه وتحليل داده ها استفا |
![]() |
دسته بندي | روانشناسي و علوم تربيتي |
فرمت فايل | doc |
حجم فايل | 298 كيلو بايت |
تعداد صفحات فايل | 74 |
تحقيق و پژوهش كارشناسي رشته ي علوم تربيتي
(مديريت و برنامه ريزي آموزشي)
بررسي تاثير عزّت نفس در ميزان پيشرفت تحصيلي دانشجويان دختر و پسر رشته علوم تربيتي دانشگاه پيام نور
*ضميمه آمار توصيفي
چكيده :
مقاله حاضر پژوهشي است كه به بررسي و مقايسه عزّت نفس و پيشرفت تحصيلي دانشجويان رشته علوم تربيتي پيام نور مركز شهر اردبيل در نوبت اول سال تحصيلي 92 – 91 پرداخته است . براي انجام اين تحقيق با توجه به فرضيه ها ي مطرح شده از روش علي – مقايسه اي استفاده شده است از روش هاي آماري رگرسيون ،آزمون t و آزمون آنوا براي تجزيه وتحليل داده ها استفاده و محاسبهت آماري با نرم افزار SPSS انجام شده است . حجم نمونه مورد مطالعه 30 دختر و 32 پسر از رشته ي علوم تربيتي اند كه با روش هاي نمونه گيري تصادفي ساده و تصادفي خوشه اي انتخاب شده اند . جمع آوري اطلاعات از طريق پرسشنامه اطلاعات فردي و تحصيلي و خانوادگي و فرم عزّت نفس كوپر اسميت كه شامل 58 سوال است صورت گرفت . نتايج بدست آمده ، نشان مي دهد :
بين عزّت نفس و پيشرفت تحصيلي دانشجويان پيام نور مركز اردبيل رابطه معني داري وجود ندارد .
ميان ميان عزّت نفس دانشجويان دختر وپسر رشته علوم تربيتي پيام نور مركز اردبيل تفاوت معني داري وجود ندارد .
بين ميزان پيشرفت تحصيلي و عزّت نفس دانشجويان با ميزان تحصيلات پدر ومادر تفاوت معني داري وجود ندارد .
بين ميزان پيشرفت تحصيلي و عزّت نفس دانشجويان دختر و پسر با شغل پدر تفاوت معني داري وجود ندارد .
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول : كليات پژوهش
- مقدمه ..............................................................................2
- بيان مسأله..........................................................................3
- اهمّيت و ضرورت مسأله.......................................................6
- اهداف پژوهش....................................................................8
- فرضيه هاي پژوهش.............................................................9
- تعاريف مفهومي و عملياتي متغيرها..........................................9
فصل دوم : مباني نظري و پيشينه هاي پژوهش
- مقدمه..............................................................................12
- عزّت نفس........................................................................12
- منابع احساس ارزشمندي يا عزّت نفس.....................................13
- پيشرفت تحصيلي................................................................14
- عزّت نفس پلي براي رسيدن به اعتماد به نفس............................15
- رويكرد اسلام نسبت به عزّت نفس..........................................16
- عزّت نفس ؛ نظام ايمني آگاهي.............................................. 16
- تعريف اعتماد به نفس........................................................16
- عوامل ايجاد عزّت نفس در دانش آموزان.................................17
- عوامل تأثير گذار بر عزّت نفس دانش آموزان...........................18
- ويژگي هاي دانش آموز با اعتماد به نفس با لا............................19
- پرورش اعتماد به نفس........................................................19
- چهارده عامل مؤثر در ايجاد اعتماد به نفس..............................20
- افزايش اعتماد به نفس.........................................................24
- شش روش كسب اعتماد به نفس.............................................25
- تأثير اعتماد به نفس در زندگي .............................................26
- ريشه هاي عزّت نفس.........................................................27
- مفهوم عزّت نفس تحصيلي...................................................30
- نظريات برخي از دانشمندان در باره ي عزّت نفس.....................33
- پيشينه مطالعاتي
الف - يافته هاي داخلي...........................................................42
ب - يافته هاي خارجي...........................................................43
فصل سوم : روش اجرا
- مقدمه...........................................................................46
- جامعه مورد پژوهش .......................................................46
- حجم نمونه ....................................................................46
- شيوه نمونه گيري............................................................46
- ابزار پژوهش..................................................................46
- روش تحقيق....................................................................50
- روش هاي آماري.............................................................50
فصل چهارم : تجزيه و تحليل
- مقدمه.............................................................................52
- تجزيه و تحليل توصيفي داده ها.............................................52
- تجزيه و تحليل استنباطي داده ها............................................57
فصل پنجم : نتيجه گيري
- مقدمه............................................................................61
- بحث و نتيجه گيري............................................................61
- پيشنهادات......................................................................62
- محدوديت هاي پژوهش......................................................63
- ليست منابع.....................................................................64
- پيوست ها.......................................................................67
فهرست جداول :
جدول 1 – 4 : فراواني جنسيت
جدول 2 – 4 : فراواني تحصيلات مادر
جدول 3 – 4 : فراواني تحصيلات پدر
جدول 4 – 4 : فراواني شغل پدر
جدول 5 – 4 : فراواني آماره مربوط به عزّت نفس
جدول 6 – 4 : فراواني آماره مربوط به معدل
جدول 7 – 4 : رگرسيون
جدول 8 – 4 : آزمون آنوا (ميزان تحصيلات )
جدول 9 – 4 : آزمون آنوا (شغل پدر )
فهرست نمودارها :
نمودار 1 – 4 : جنسيت
نمودار 2 – 4 : تحصيلات مادر
نمودار 3 – 4 : تحصيلات پدر
نمودار 4 – 4 : شغل پدر