بررسي مقايسه ي خلاقيت دانش آموزان متوسطه دخترانه ي رشته تربيت بدني با معارف اسلامي

۹ بازديد
بررسي مقايسه ي خلاقيت دانش آموزان متوسطه دخترانه ي رشته تربيت بدني با معارف اسلامي

مقدمه ادوارد دوبونو1 ( 1992) دركتاب خلاقيت كارآمد مي گويد هيچ چيز سودمندتر و باشكوهتر از اين نيست كه ايده ي جديد و ثمربخشي اهداف شما را برآورده سازد خلق فكر ، ايده و مفاهيم نو همواره اساس اختراعات ، اكتشافات و پيدايش راههاي مناسب براي حل مسائل و مشكلات در زندگي انسان به شمار مي آيند جوامع پيشرفته و متمدن گذشته وحال پيوسته به ار

دانلود بررسي مقايسه ي خلاقيت دانش آموزان متوسطه دخترانه ي رشته تربيت بدني با معارف اسلامي

پايان نامه كارشناسي رشته مشاوره و راهنمايي  بررسي مقايسه ي خلاقيت دانش آموزان متوسطه دخترانه ي رشته تربيت بدني با معارف اسلامي صدرا ، ناحيه 1 و 2 اردبيل در سال تحصيلي 9192  بررسي مقايسه ي خلاقيت دانش آموزان متوسطه دخترانه ي
دسته بندي روانشناسي و علوم تربيتي
فرمت فايل doc
حجم فايل 225 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 82

پايان نامه كارشناسي رشته مشاوره و راهنمايي

 بررسي مقايسه ي خلاقيت دانش آموزان متوسطه دخترانه ي رشته تربيت بدني

با معارف اسلامي صدرا ، ناحيه 1 و 2 اردبيل در سال تحصيلي 91-92

مقدمه

 

     ادوارد دوبون  ( 1992) دركتاب خلاقيت كارآمد مي گويد " هيچ چيز سودمندتر و باشكوهتر از اين نيست كه ايده ي جديد و ثمربخشي اهداف شما را برآورده سازد. خلق فكر ، ايده  و مفاهيم نو همواره اساس اختراعات ، اكتشافات  و پيدايش راههاي مناسب براي حل مسائل و مشكلات در زندگي انسان به شمار مي آيند . جوامع پيشرفته و متمدن  گذشته  وحال پيوسته  به ارزش و اهميت اين جنبه از توانائيها ي ذهني و فكري انسان توجه نموده و در صدد تقويت آن برآمده و از اين طريق به توسعه ،  رفاه ،  ترقي و خوشبختي نائل آمده اند. چراكه بقول ارسطو " ابتكار يگانه عامل مؤثر در پيشرفت انسان به شمار مي آيد "(مويد نيا ، 1384، ص 165). به اين ترتيب ضعيف بودن فرآيند بروز خلاقيت ها در جوامع عقب مانده  نيز موجب بدبختي ، فقر و فلاكت خواهد بود . در دنياي پيچيده كنوني كه شاهد رقابتهاي بسيار فشرده جوامع مختلف براي دستيابي به جديدترين تكنولوژيها و منابع قدرت هستيم ، افراد  تيزهوش ، خلاق و صاحبان انديشه هاي نو و مبتكرانه ، همانند گرانبهاترين سرمايه ها، از جايگاه بسيار والا و ارزشمندي برخوردار هستند بطوريكه بقول توين بي   شانس بدست آوردن خلاقيت بالقوه ، مي تواند موضوع زندگي و مرگ هرجامعه اي باشد( كفايت ، 1373، ص 3). بي مبالغه   مي توان گفت كه وجه مشخص و بارز جهان امروز ، همانا تغيير و تحول است كه هيچ زمينه اي بدون تاثير آن باقي نيست چرا كه بقول هراكليتوس در حيات چيزي پايدار نيست مگر دگرگوني. براين اساس امرسون ثبات احمقانه را زائيده مغزهاي كوچك مي شمارد (مويدنيا،1384،ص 164). صرف تغيير ارزش تلقي شده و عاملان تغيير نوآوران ارزشمند محسوب مي شوند كه دگرگوني ها را با اميد به بهبودي هرچه بيشتر و بيشتر سبب مي شوند از اين رو هرگونه اختراع ، اكتشاف ، ابداع و ابتكار خود اشكال تحول بوده و موجب تغييرند .

      بديهي است خلاقيت صرفا مشتمل بر تفكر و عملكرد ذهني  افراد خاص و عرصه هاي ويژه ي زندگي نيست بلكه تقريبا تمامي افراد اعم از دانش آموز ، دانشجو ، كارمند ، كشاورز ، خانه دار و... در مدرسه ، محيط كار و مزرعه حتي با دارا بودن حد متوسط بهره هوشي مي توانند داراي عملكرد خلاقانه در زمينه هاي مختلف زندگي باشند .  تحقيقات اخير تورنس ( 1973) و پارنز ( 1963) و ديگران نشان داده است كه خلاقيت در تمام فعاليتهاي فردي و گروهي مشاهده شده و با شدت و ضعف بالقوه قابل پرورش ، در همه ي انسانها وجود دارد. ( همتي ، 1387،ص 12). تورنس و تورنس  اشاره مي كنند كه طي 15 سال تجربه مطالعاتي و آموزش تفكرات خلاق ، شواهدي را يافته اند كه نشان مي دهند خلاقيت را مي توان آموزش داد براين اساس است كه طي سالهاي اخير پژوهش و ساخت آزمونهاي خلاقيت رونق پيدا كرده است .      

 


 

فهرست مطالب

 

مقدمه.. 1

بيان مسأله.. 4

اهميت و ضرورت پژوهش.. 5

اهداف كلي پژوهش.. 6

فرضيه هاي پژوهش.. 7

تعريف مفهومي و نظري.. 7

تعريف عملياتي.. 7

مقدمه.. 9

ادبيات پژوهش.. 10

معنا و مفهوم خلاقيت.. 10

تعريف خلاقيت.. 11

نظريه هاي خلاقيت.. 14

خلاقيت در ورزش.. 20

خلاقيت و نو آوري در ترويج درس معارف اسلامي و جذب نوجوانان و تأثيرات آن.. 22

تعليم و تربيت و جامعه.. 28

ويژگيهاي تربيت اسلامي.. 29

هدفهاي تربيت اسلامي.. 30

روشهاي تربيتي اسلام.. 30

تفاوت خلاقيت با نوآوري.. 31

ارتباط خلاقيت با هوش.. 32

خلاقيت و عملكرد نيمكره هاي مغز.. 36

ويژگيهاي شخصيتي و خصوصيات افراد خلاق.. 38

تخيل بسترخلاقيت.. 42

خلاقيت در موج سوم.. 43

پيشينه ي تحقيق.. 44

تحقيقات انجام شده در ايران .. 44

تحقيقات انجام شده در خارج ازكشور.. 46

مقدمه.. 50

جامعه آماري.. 50

نمونه و روش نمونه گيري.. 50

روش پژوهش.. 51

ابزار پژوهش.. 51

نمره گذاري آزمون خلاقيت تورنس.. 52

بخش اول :آمار توصيفي.. 54

بخش دوم آمار استنباطي.. 59

مقدمه.. 66

نتيجه  گيري.. 66

پيشنهادات.. 67

محدويتها.. 68

 

دانلود بررسي مقايسه ي خلاقيت دانش آموزان متوسطه دخترانه ي رشته تربيت بدني با معارف اسلامي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.