پايان نامه بررسي راههاي پرورش خلاقيت در دانش آموزان دوره راهنمايي

۱۰ بازديد
پايان نامه بررسي راههاي پرورش خلاقيت در دانش آموزان دوره راهنمايي

پايان نامه بررسي راههاي پرورش خلاقيت در دانش آموزان دوره راهنمايي

دانلود پايان نامه بررسي راههاي پرورش خلاقيت در دانش آموزان دوره راهنمايي

دانلود پايان نامه بررسي راههاي پرورش خلاقيت در دانش آموزان دوره راهنمايي كسب درآمد اينترنتي دانلود مقاله دانلود نرم افزار دانلود اندرويد دانلود پايان نامه دانلود پروژه دانلود پرسشنامه دانلود فايل دانلود پاورپوينت دانلود كتاب دانلود نمونه سوالات دانلود گزارش كارآموزي دانلود طرح توجيهي كار در منزل دانلود
دسته بندي روانشناسي و علوم تربيتي
فرمت فايل docx
حجم فايل 1174 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 62

پايان نامه بررسي راههاي پرورش خلاقيت در دانش آموزان دوره راهنمايي

چكيده تحقيق:

تحقيق انجام شده در رابطه با راههاي پرورش خلاقيت در دانش آموزان دوره راهنمايي

كه بصورت نمونه در شهر كرج مي باشد كه با توجه به اين مطلب بيان مساله اينكه

از چه راهها وشيوه هايي قوه خلاقييت و ابتكار دانش آموزان دوره راهنمايي را رشد و تقويت نماييم.

با توجه به ضرورت و اهميت موضوع مورد تحقيق يعني راههاي پرورش خلاقيت

در دانش آموزان و نقش مهم و حياتي آن در آموزش و پرورش به ويژه

در مدارس لازم است كه اين موضوع مورد تحقيق و بررسي قرار گيرد.

لذا در اين راستا براي اين تحقيق سوالات زير مطرح گرديده است.

1)                مديران و معلمان به چه ميزان در رشد و پرورش

قوه خلاقيت دانش آموزان مي توانند تاثيرگذار باشند.

2)                انجام فعاليت هاي گروهي (پژوهي _ ورزشي, .... )

تا چه حد در رشد و تقويت قوه خلاقيت دانش آموزان موثر است؟

3)   چه عواملي مانع رشد و پرورش قوه خلاقيت و ابتكار در دانش آموزان مي باشند؟

4)    چه تفاوتي ميان دانش آموزان خلاق در مقايسه با ساير دانش آموزان مشاهده مي شود؟

جامعه آماري و حجم نمونه:

در اين تحقيق جامعه آماري تعداد 10 مدرسه راهنمايي از مدارس راهنمايي

آموزش و پرورش ناحيه 3 كرج انتخاب گرديده است.

و نمونه آماري نيز تعداد 60 نفر از همكاران مدارس

مربوطه مي باشند كه بطور تصادفي انتخاب شده اند.

 

ابزار گردآوري اطلاعات:

جهت جمع آوري اطلاعات در اين تحقيق از پرسشنامه استفاده شده است كه به

پرسشنامه مورد نظر شامل 20 سوال پاسخ بسته در 5 طيف

( خيلي كم, متوسط, زياد, خيلي زياد ) طراحي گرديده است.

 

خلاصه تحقيق:

در پايان پس از جمع آوري اطلاعات بدست آمده از پرسشنامه مشخص گرديد كه مديران

و معلمان نقش بسيار مهم و تعيين كننده اي در رشد و پرورش قوه خلاقيت دانش آموزان مي توانند ايفا نمايند.

همچنين نتيجه گيري شد كه فعاليت گروهي دانش آموزان (ورزشي_  پژوهشي, .... )

تا حد خيلي زيادي مي توانند در رشد و شكوفايي قوه خلاقيت آنان تاثير گذار باشند

 طبق نتايج حاصل از پرسشنامه مشخص شد كه عوامل مهمي مي توانند باعث و مانع رشد

خلاقيت در دانش آموزان شوند كه از آن جمله مي توان به نداشتن هدف مشخص در زندگي,

نداشتن انگيزه در امر يادگيري, دلسرد بودن دانش آموزان,كمروئي

دانش آموزان, آشفته بودن افكار دانش آموزان و...  اشاره نمود.

در پايان تحقيق نتيجه حاصل شد كه دانش آموزان خلاق از لحاظ شخصيتي و عملكرد با

ساير دانش آموزان تفاوتهايي دارند كه از آن جمله مي توان به داشتن روحيه و حس استقلال طلبي

_ اعتماد به نفس, مداومت و پشتكار در فعاليت هاي يادگيري,

قدرت تجزيه و تحليل مسائل مختلف و.... اشاره نمود.

 

پيشنهادات:

1)                بهترين مكان جهت شناسايي و استعدادها

همچنين رشد و پرورش قوه خلاقيت دانش آموزان مدرسه است.

2)                امكانات و تجهيزات بيشتري به مدارس اختصاصي داده شود

كه در رشد و پرورش و تقويت قوه خلاقيت دانش آموزان بسيار تاثير گذار است.

3)                پيشنهاد مي شود جهت اطلاع و آگاهي هر چه بيشتر مديران

_ دبيران_ اوليا جلسات توجيهي توسط كارشناسان علوم مختلف ا

ز جمله روانشناسي ( پرورش خلاقيت) برگزار شود.

4)                با توجه به نقش حساس و حياتي مديريت در مدارس بهتر است

جهت اداره امور مدرسه از مديران كارآمد و خلاق و آشنا به مسائل جديد روز

و همچنين مديراني كه رشته آنها متناسب با امر تعليم و تربيت مي باشد بهره گرفته شود.

 

 

دانلود پايان نامه بررسي راههاي پرورش خلاقيت در دانش آموزان دوره راهنمايي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.