پايان نامه بررسي چالش هاي برنامه درسي دروس حقوقي مقطع رشته انتظامي دانشگاه علوم انتظامي

۹ بازديد
پايان نامه بررسي چالش هاي برنامه درسي دروس حقوقي مقطع رشته انتظامي دانشگاه علوم انتظامي

پايان نامه بررسي چالش هاي برنامه درسي دروس حقوقي مقطع رشته انتظامي دانشگاه علوم انتظامي

دانلود پايان نامه بررسي چالش هاي برنامه درسي دروس حقوقي مقطع رشته انتظامي دانشگاه علوم انتظامي

بررسي چالش هاي برنامه درسي دروس حقوقي مقطع رشته انتظامي دانشگاه علوم انتظامي
دسته بندي حقوق
فرمت فايل doc
حجم فايل 1002 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 301

بررسي چالش هاي برنامه درسي دروس حقوقي مقطع رشته انتظامي دانشگاه علوم انتظامي

دروس حقوقي جايگاه مهمي در مراكز عالي و دانشگاه پليس هاي جهان دارد. انجام بخش مهمي از وظايف پليس مانند؛ قانون مداري، جامعه گرايي، كمك به اجراي عدالت، پيشگيري از جرم، ايجاد محيطي امن براي شهروندان و نظم و امنيت اجتماعي نيازمند به دانش حقوقي است.

در ايران پس از تفكيك و تخصصي شدن پليس در نيروي انتظامي، پليس انتظامي به عنوان يكي از پليس هاي مهم در اين سازمان تأسيس و به موجب قانون موظف به انجام مأموريت و وظايف فوق الذكر گرديد. انجام بخش وسيعي از وظايف و مأموريت هاي محوله به پليس انتظامي نيازمند فراگيري آموزش دروس حقوقي است و اين امر نيز نيازمند برنامه ريزي درسي مناسب مي باشد. به همين منظور پژوهش حاضر تلاش داشته است با الهام از نظريه فرانسيس كلاين الگوي برنامه درسي دروس حقوقي دوره كارشناسي رشته انتظامي دانشگاه علوم انتظامي را طراحي و اعتباربخشي نمايد. عناصر و ويژگي هاي الگوي مذكور شامل سه حوزه عناصر بنيادي قانوني، عناصر راهبردي و عناصر برنامه درسي مي باشد. روش پژوهش توصيفي، تحليلي و نوع پژوهش كاربردي – توسعه اي است. جامعه پژوهش كه به شيوه هدفمند انتخاب شده است، براي بررسي مورد نظر شامل چهل نفر از فارغ التحصيلان شاغل در كلانتري هاي تهران با اطلاعات و تجربه لازم و دوازده نفر از خبرگان است. ابزار اندازه گيري توزيع پرسشنامه براي فارغ التحصيلان و مصاحبه با خبرگان مي باشد. پرسشنامه كه محقق ساخته و پايايي پرسشنامه نيز با توجه به آزمون آلفاي كرونباخ انجام گرفته است. تجزيه و تحليل يافته نيز با استفاده از ورود اطلاعات به محيط اكسل و spss و روش آن به صورت فراواني و درصد، ميانگين و ساير شاخص هاي آماري، رتبه بندي، آزمون دوجمله اي، انواع آزمودني هاي آناليز واريانس انجام شده است.

فهرست مطالب

چكيده

فصل اول: كليات طرح پژوهش

مقدمه

بيان مسئله

اهميت و ضرورت پژوهش

اهداف پژوهش

سؤال هاي پژوهش

تعاريف نظري و عملياتي اصطلاحات

استفاده كنندگان از پژوهش

فصل دوم: مباني نظري و پيشينۀ پژوهش

دانشگاه و ضرورت برنامه ريزي درسي و آموزش دروس حقوقي

چالش هاي برنامه درسي فراروي دانشگاه ها

مديريت برنامه درسي دانشگاه ؛ هدايت و راهبري تغييرات در آن

مراحل برنامه ريزي درسي

رويكردهاي برنامه درسي

نظريه هاي تعيين اهداف آموزشي

منابع تعيين هدف ها

محتواي برنامه درسي

حوزه ها و موضوعات تشكيل دهنده محتوا

معيارهاي اساسي تعيين محتوا

راهبردهاي تدريس در برنامه درسي

اصول ارائه محتواي دروس

روش­هاي ارائه شفاهي محتوا (تدريس)

ياددهنده در نقش مشاور و رهبر در ارائه محتواي دروس

روش هاي ارائه محتواي دروس

مكان ارائه

ابزار ارائه

ارزشيابي برنامه درسي

روش هاي ارزشيابي

اصول ارزشيابي

الگوهاي ارزشيابي از برنامه درسي

الگوهاي برنامه درسي دانشگاهي

الگوهاي برنامه درسي

الگوي برنامه درسي براساس منابع و موضوعات مختلف

پليس در ايران، وظايف و آموزش­ها(تعريف، تاريخچه، آموزش و رشته انتظامي)

پليس و وظايف ضابطيت

تعريف لغوي ضابط

تعريف مفهومي

انواع ضابطان دادگستري

نيروي انتظامي در مقام ضابط دادگستري

 آگاهي حقوقي دانشجويان رشته انتظامي درخصوص وظايف ضابطيت

شكل گيري پليس و مراكز آموزشي آن

وظايف پليس

رسالت رشته انتظامي

ضرورت آموزش دروس حقوقي به پليس

اهداف آموزش دروس حقوقي رشته انتظامي و نيازهاي جامعه

نقش فراگيران پليس در اهداف

منابع اهداف دروس حقوقي رشته انتظامي

اهداف آموزشي، آموزش عالي و دانشگاه

اهداف آموزش در اسناد آموزشي و تربيتي دانشگاه علوم انتظامي

نقش آموزش دروس حقوقي در فرآيند رشد و توسعه كشور در دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي

مباني الگوي برنامه درسي دروس حقوق رشته انتظامي

تبيين چشم­انداز، بيانيه رسالت مأموريت و موضوعات راهبردي دانشگاه علوم­انتظامي با الهام از اسناد كلان چشم­انداز و بيانيه دانشگاه

وضعيت ارائه دروس حقوقي رشته انتظامي در دانشگاه علوم انتظامي

اهميت دروس حقوقي در نظام هاي آموزشي پليس هاي جهان

آموزش پليس در برخي از كشورهاي جهان

آموزش پليس در ايالات متحده آمريكا

آموزش پليس در اوهايو

رشد مهارت هاي جسمي

آموزش در دانشگاه لستر  انگلستان

پيشينه پژوهش

مطالعات انجام شده در ايران و خارج ايران

نتيجه گيري مباني نظري

فصل سوم: روش پژوهش

  • نوع و روش پژوهش
  • جامعه پژوهش
  • جامعه پژوهش براي بررسي چالش هاي برنامه درسي
  • جامعه پژوهش براي اعتباربخشي الگو
  • پايايي پرسشنامه ها
  • ابزار جمع آوري داده ها
  • روايي پرسشنامه
  • روش تجزيه و تحليل داده ها
  • نحوه طراحي الگوي پيشنهادي
  • ارائه پيشنهاد

فصل چهارم: تجزيه و تحليل يافته ها

پاسخ به سؤال اول پژوهش:

چالش­هاي برنامه درسي دروس حقوق دوره كارشناسي رشته انتظامي دانشگاه علوم انتظامي چيست؟

توزيع فراواني نمونه مورد مطالعه

توصيف كلي داده ها

1-بررسي وضعيت درس مقدمه علم حقوق از ديدگاه فارغ التحصيلان رشته انتظامي

2-بررسي وضعيت درس حقوق شهروندي از نگاه فارغ التحصيلان رشته انتظامي

3-«بررسي وضعيت درس قانون مجازات اسلامي از نگاه فارغ التحصيلان رشته انتظامي»

4-بررسي وضعيت درس حقوق جزاي عمومي (1) از نگاه فارغ التحصيلان رشته انتظامي

5-بررسي وضعيت درس حقوق جزاي عمومي (2) از نگاه فارغ التحصيلان رشته انتظامي

6-بررسي وضعيت درس طرز تشكيل پرونده قضايي از نگاه فارغ التحصيلان رشته انتظامي

7- بررسي وضعيت درس حقوق اساسي جمهوري اسلامي ايران از نگاه فارغ­التحصيلان رشته انتظامي

8-بررسي وضعيت درس قانون مدني از نگاه فارغ التحصيلان رشته انتظامي

9-بررسي وضعيت درس قانون به كارگيري سلاح از نگاه فارغ التحصيلان رشته انتظامي

10- بررسي وضعيت درس آيين دادرسي مدني از نگاه فارغ التحصيلان رشته انتظامي

11- بررسي وضعيت درس قانون مجازات نيروهاي مسلح از نگاه فارغ­التحصيلان رشته انتظامي

12-بررسي وضعيت درس آيين دادرسي كيفري از نگاه فارغ التحصيلان رشته انتظامي

13- بررسي وضعيت دروس براساس سؤالات نوزده گانه

14- جمع­بندي وضعيت عوامل 19 گانه بر دروس مورد مطالعه تحقيق از طريق آزمون دوجمله اي

15- جمع بندي تأثير دروس 12 گانه در انجام وظايف شغلي و مأموريت هاي محوله

16-«آزمون دو جمله اي (Binomial Test) به منظور بررسي وضعيت دروس 12 گانه از نگاه فارغ­التحصيلان مورد مطالعه»

17- بررسي وضعيت نقش موضوع هاي دوازده گانه در دروس دوازده گانه رشته انتظامي

18-طبقه­بندي دروس دوازده گانه با استفاده از ميانگين نظرات فارغ التحصيلان

توصيف چالش هاي برنامه درسي دروس حقوق رشته انتظامي

توصيف مناطق و نقاط برش با توجه به جدول ارزيابي موضوعات توسط فارغ التحصيلان

نكات برجسته الگوي پيشنهادي

منابع استخراج الگوي پيشنهادي

اعتباربخشي الگوي پيشنهادي

 چگونگي اعتبارسنجي الگوي پيشنهادي

فصل پنجم: بحث و نتيجه گيري

بحث و نتيجه گيري

پيشنهادها

محدوديت هاي تحقيق

منابع فارسي

منابع لاتين

ضمائم

پرسشنامه ها

دانلود پايان نامه بررسي چالش هاي برنامه درسي دروس حقوقي مقطع رشته انتظامي دانشگاه علوم انتظامي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.