پايان نامه بررسي علت ترس از مدرسه در دانش آموزان مقطع ابتدايي مدرسه چلوند لوندويل

۱۱ بازديد
پايان نامه بررسي علت ترس از مدرسه در دانش آموزان مقطع ابتدايي مدرسه چلوند لوندويل

پايان نامه رشته علوم تربيتي عنوان بررسي علت ترس از مدرسه در دانش آموزان مقطع ابتدايي مدرسه چلوند لوندويل چكيده موضوع حاضر بررسي علت ترس از مدرسه در دانش آموزان مقطع ابتدايي مدرسه حلوند در لوندويل است كه در سال تحصيلي 91 و در مدرسه حلوند واقع در لوندويل انجام شده است جامعه آماري در پژوهش حاضر شامل كليه دانش آموزان مقطع ابتدايي مشغول

 
دسته بندي روانشناسي و علوم تربيتي
فرمت فايل doc
حجم فايل 101 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 77

 

پايان نامه  رشته علوم تربيتي
عنوان :
بررسي علت ترس از مدرسه در دانش آموزان مقطع ابتدايي مدرسه چلوند لوندويل


پايان نامه  رشته علوم تربيتي


عنوان :بررسي علت ترس از مدرسه در دانش آموزان مقطع ابتدايي مدرسه چلوند لوندويل

 

چكيده

موضوع حاضر بررسي علت ترس از مدرسه در دانش آموزان مقطع ابتدايي مدرسه حلوند در لوندويل است كه در سال تحصيلي 91 و در مدرسه حلوند واقع در لوندويل  انجام شده است . جامعه آماري در پژوهش حاضر شامل كليه دانش آموزان مقطع ابتدايي مشغول به تحصيل در قلمو مكاني و زماني فوق هستند كه از بين آنها 60 دانش آموز انتخاب شدند . با توجه به فرضيات تحقيق پرسشنامه محقق ساخته كه بر گرفته از فرضيات تحقيق است طراحي و اجرا شد و در اين تحقيق براي توصيف داده ها از روش آمار توصيفي يعني فراواني، درصد فراواني، ميانگين و انحراف معيار استفاده شده است و براي تجزيه و تحليل داده ها از آزمون كا اسكوير (خي 2)  استفاده شده است.نتايج حاكي از اين بود كه در بررسي رابطه بين ميزان ترس از مدرسه با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان بدست آمد ترس از مدرسه در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان تاثير بسزايي دارد.

 مقدمه

مدارس نقش مهمي در شكل گيري ارزش ها، هنجارها و فرصت هاي اجتماعي افراد دارند. كودكان اولين تعاملات خود را در سيستم آموزشي در حدود پنج يا شش سالگي برقرار ميكنند و معمولا تا هجده سالگي ارتباط شان را با مدرسه حفظ ميكنند ، در نتيجه جوانان تقريبا 13 سال از زندگي خود را در سيستم آموزشي صرف ميكنند به عبارتي اين مقدار از زمان را در ساختار تحصيلي و به دور از خانواده شان سپري ميكنند و موسسات آموزشي ابزار اوليه اجتماعي شدن جوانان ميشود. مدارس هم مسئول آموزش اطلاعات و روشها و هم مسئول ايجاد هنجارها و و ارزش هاي جامعه محسوب ميشود.در جامعه امروزي مدارس با موضوعات پيچيده كه تاثير انكار ناپذيري بر كاركرد آنها دارد روبرو هستند.از مدارس انتظار ميرود كه جوانان را با محيط يادگيري سالمي مواجه كنند كه بتوانند در آن به سطح مطلوبي از دانش دست يابند و افراد مولد در جامعه باشند. با آگاهي از وقايع و نارسايي هايي كه در مدارس ديده ميشود نگراني هاي عموم از جو مدارس افزايش ميابد.( نقل از رضايي شريف و همكاران ، 1390).

 

 


فهرست مطالب

عنوان ................................... صفحه

مقدمه  

 

اهميت موضوع

 

 

كاربرد موضوع

 

 

موضوع تحقيق

 

 

مسائل كلي

 

 

مسائل جزئي

 

 

فرضيات

 

 

فرضيه كلي

 

 

فرضيه جزئي

 

 

تعريف نظري و عملياتي

 

 

ترس

 

 

مدرسه هراسي يا ترس از مدرسه

 

 

متغير هاي عملياتي

 

 

متغير مستقل

 

 

متغير وابسته

 

 

فصل دوم :

 

 

پيشينه پژوهش

 

 

مقدمه

 

 

بيماري ترس از مدرسه

 

 

معرفي حالت فوبياي مدرسه

 

 

جلوه ها وعلايم

 

 

حالات و رفتار

 

 

تيپ افراد

 

 

سنين و عوارض همراه

 

 

اقدام به درمان در خانه

 

 

اقدامات درماني در مدرسه

 

 

اقدامات درماني مدرسه و معلم

 

 

اقدامات درماني در صورت ترك مدرسه

 

 

ترس از مدرسه

 

 

راهكار

 

 

نكاتي براي مسئولان

 

 

تئوري هاي پيوند مدرسه

 

 

تفاوت در پيوند با مدرسه

 

 

مدل رشد اجتماعي

 

 

دلبستگي به مدرسه

 

 

دلبستگي به كاركنان

 

 

تعهد به مدرسه

 

 

مشغوليت در مدرسه

 

 

باور

 

 

تفكيك از سازه هاي مرتبط

 

 

فصل سوم :

 

 

روش پژوهش

 

 

روش اجراي تحقيق

 

 

جامعه آماري

 

 

نمونه هاي آماري و روش نمونه گيري

 

 

روش جمع آوري اطلاعات

 

 

ابزار هاي پژوهش

 

 

روش آماري تجزيه و تحليل داده ها

 

 

روايي و پايايي تحقيق

 

 

فصل چهارم :

 

 

تجزيه و تحليل داده ها

 

 

بخش اول آمار توصيفي

 

 

بخش دوم آمار استنباطي

 

 

فصل پنجم :

 

 

بحث و نتيجه گيري

 

 

بحث و نتيجه گيري

 

 

محدوديت هاي پژوهش

 

 

پيشنهادات

 

 

منابع:

 

 

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.