ميزان آشنايي و استفاده دانشجويان از شبكه اي اجتماعي در فرآيند يادگيري

۹ بازديد
ميزان آشنايي و استفاده دانشجويان از شبكه اي اجتماعي در فرآيند يادگيري

گزارش پايان نامه دوره كارشناسي ميزان آشنايي و استفاده دانشجويان از شبكه اي اجتماعي در فرآيند يادگيري مقدمه در دنياي ارتباطات‌، شبكه‌هاي اجتماعي را مي‌توان از بستري مفيد در توليد وبه اشتراك گذاري عقايد و عامل مهمي در رشد فردي و اجتماعي دانست شبكه‌هاي اجتماعي با فراهم آوردن امكان ارتباط بين سرمايه‌هاي فردي به تشكيل سرمايه اجتماعي كمك مي

دانلود ميزان آشنايي و استفاده دانشجويان از شبكه اي اجتماعي در فرآيند يادگيري

گزارش پايان نامه دوره كارشناسي ميزان آشنايي و استفاده دانشجويان از شبكه اي اجتماعي در فرآيند يادگيري ميزان آشنايي و استفاده دانشجويان از شبكه اي اجتماعي شبكه اي اجتماعي در فرآيند يادگيري
دسته بندي روانشناسي و علوم تربيتي
فرمت فايل doc
حجم فايل 186 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 76

گزارش پايان نامه دوره كارشناسي

ميزان آشنايي و استفاده دانشجويان از شبكه اي اجتماعي در فرآيند يادگيري

*صميمه يافته هاي توصيفي

مقدمه

در دنياي ارتباطات‌، شبكه‌هاي اجتماعي را مي‌توان از بستري مفيد در توليد وبه اشتراك گذاري عقايد و عامل مهمي در رشد فردي و اجتماعي دانست. شبكه‌هاي اجتماعي با فراهم آوردن امكان ارتباط بين سرمايه‌هاي فردي به تشكيل سرمايه اجتماعي كمك مي‌كنند. اينترنت نوع جديدي از ارتباطات اجتماعي را به وجود آورده است كه مي‌تواند جهان جديدي به موازات جهان واقعي به وجود آورد. اين رسانه‌ها مخاطبان وسيع و متكثري دارند كه مي‌توانند به معناي واقعي مفهوم تازه‌اي از زمان ومكان را در اختيار ايشان قراردهند. به مدد اين شبكه‌ها فواصل زماني و مكاني عملاً از ميان برداشته مي‌شوند و انتقال اطلاعات، داده‌ها و سرمايه‌ها با سرعتي باورنكردني و در سطحي وسيع صورت مي‌گيرد .به كمك اين شبكه‌هاي مجازي ضمن اينكه مفهوم جديدي در مقابل شبكه‌هاي اجتماعي حقيقي شكل مي‌گيرد امكان ارتباط همزمان ميان افراد در نقاط مختلف دنيا به شكلي نو تر به‌وجود مي‌‌آيد.شبكه‌‌هاي اجتماعي را بايد نسل جديدي از وب‌سايت‌ها بدانيم كه اين ‌روزها به شدت مورد توجه كاربران گسترده اينترنت قرارگرفته اند. مبناي اصلي شكل‌گيري اين گونه سايت‌ها امكان مفيد تشكيل اجتماعات آنلاين بدون هرگونه محدوديت است . اين شبكه‌هاي اجتماعي اگرچه در ظاهر متنوع بوده و هر كدام توانسته اند دسته‌اي از كاربران اينترنتي با ويژگي‌هاي خاص را گرد هم ‌آورند اما در اين اصل مهم با يكديگر مشتركند. از اينرو شبكه‌‌هاي اجتماعي را بايد گونه‌اي جديد از رسانه‌هاي اجتماعي بدانيم كه امكان دستيابي به نحوه جديدي از ارتباط و به اشتراك‌گذاري پيام را در اينترنت فراهم آورده‌اند. امروزه ميليون‌ها نفر در گروه‌هاي سني و شغلي مختلف عضو صدها شبكه‌ اجتماعي موجود در فضاي مجازي هستند و بخش مهمي از فعاليت روزانه‌شان در اين سايت‌ها سپري مي‌شود. 

 

فهرست مطالب

عنوان                       صفحه

فصل اول كليات     1

1-1 مقدمه           2

1-2 بيان مساله      3

1-3 اهميت و ضرورت تحقيق           5

1-4 اهداف پژوهش 6

1-5 فرضيه هاي پژوهش     7

1-6  سوالات تحقيق :          7

1-7 مفاهيم نظري  7

فصل دوم ادبيات تحقيق        10

2-1 مقدمه           11

2-2 تولد شبكه‌ هاي اجتماعي 11

2-2-1– تعريف شبكه هاي اجتماعي    13

2-2-2 تاريخچه مختصراز شبكه هاي اجتماعي   13

2-2-3 انواع شبكه هاي اجتماعي        14

2-2-4 قابليت ها وكاركردهاي شبكه هاي اجتماعي           14

2-3 شبكه‏ هاي عمومي و تخصصي    15

2-4 شبكه‌هاي اجتماعي مجازي          16

2-5 شبكه‌ هاي اجتماعي در ايران       18

2-6 ويژگي‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي     19

2-7 كار كردهاي شبكه مجازي          21

2-8 كاركرد شبكه‌هاي اجتماعي در عصر جهاني شدن       23

2-8-1 حوزه اقتصاد           24

2-8-1-1  تبليغات هدفمند اقتصادي     24

2-8-1-2  ارتباط مستقيم با مشتري      25

2-8-1-3  رفع محدوديت‌هاي تجاري    25

2-8-2  حوزه فرهنگ         25

2-8-2-1  امكان برقراري ارتباطات مجازي مستمردر مقابل ارتباطات حقيقي    25

2-8-2-2  گسترش ارزش‌هاي انساني و اخلاقي در گستره جهاني       26

2-8-2-3  ايجاد محتوا و پيام توسط اعضا          26

2-8-2-4  حذف مرزهاي جغرافيايي و تبادلات گسترده فرهنگي        26

2-8-3  حوزه سياست          27

2-8-3-1 انتشار آزاد و سريع اخبار و اطلاعات وافزايش قدرت تحليل كاربران  27

2-8-3-2 شكل‌گيري خرد جمعي در انبوه اطلاعات          27

2-8-3-3 امكان بيان آزادانه آرا و آشنايي با افكار ديگران   28

2-8-3-4 سازماندهي آزادانه گروه‌هاي سياسي واجتماعي    28

2-8-3-5 توسعه سطح مشاركت‌هاي اجتماعي در جامعه     28

2-9 شبكه‌ هاي اجتماعي و سواد رسانه‏ اي         29

2-10 آمارهايي درباره‌ي شبكه‌ هاي اجتماعي      31

2-11 قابليت‌هاي شبكه‌ هاي اجتماعي   32

2-12 شبكه‌ هاي اجتماعي فراتر از ابزارهاي تكنولوژيكي  33

2-13 مقايسه كاربران چهارشبكه اجتماعي توييتر، فيس‌بوك، لينكدين و ماي اسپيس         34

2-13-1 فيس بوك  34

2-13-2 ماي اسپيس           34

2-13-3توييتر      35

2-13-4لينكدين     35

2-14 اشتراك‌ها و تفاوت‌ها    36

2-15 استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي در كتابخانه‌هاي دانشگاهي: فرصت‌ها و چالش‌ها       37

2-15-1 استفاده كتابخانه ها ازوب ۲    39

2-15-2 مفهوم كتابخانه       40

2-16 مزاياي استفاده ازوب ۲ دركتابخانه ها       41

2-17 استفاده كتابخانه ها از شبكه هاي اجتماعي  42

2-18 كاربردهاي شبكه هاي اجتماعي دركتابخانه ها         43

2-19 اينترنت :     44

2-20 اينترنت در برابر وب  46

2-21 پيدايش اينترنت و تاريخچه آن    46

2-22 اينترنت و وب           48

2-23 يادگيري      48

2-23-1 پويايي يادگيري مجازي و ويژگي هاي آن            48

2-23-2 مزاياي آموزش از راه دور     49

فصل سوم روش تحقيق         52

3-1 روش پژوهش :            53

3-2 جامعه آماري : 53

3-3 ابزار پژوهش :‌            53

3-5 روش هاي تجزيه وتحليل اطلاعات :          53

منابع      54

 

دانلود ميزان آشنايي و استفاده دانشجويان از شبكه اي اجتماعي در فرآيند يادگيري

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.