اراﺋﻪ ﻣﺪل ﮐﻨﺘﺮل دﺳﺘﺮﺳﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ وﮐﺎﻟﺖ در ﻣﻌﻤﺎري ﺳﺮوﯾﺲ ﮔﺮا

۸ بازديد
اراﺋﻪ ﻣﺪل ﮐﻨﺘﺮل دﺳﺘﺮﺳﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ وﮐﺎﻟﺖ در ﻣﻌﻤﺎري ﺳﺮوﯾﺲ ﮔﺮا

دانلود ﭘﺎﯾﺎنﻧﺎﻣﻪ ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﯽ ارﺷﺪرﺷﺘﻪ ﻣﻬﻨﺪﺳﯽ ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ ﻧﺮم اﻓﺰار اراﺋﻪ ﻣﺪل ﮐﻨﺘﺮل دﺳﺘﺮﺳﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ وﮐﺎﻟﺖ در ﻣﻌﻤﺎري ﺳﺮوﯾﺲ ﮔﺮا در 124 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc

دانلود اراﺋﻪ ﻣﺪل ﮐﻨﺘﺮل دﺳﺘﺮﺳﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ وﮐﺎﻟﺖ در ﻣﻌﻤﺎري ﺳﺮوﯾﺲ ﮔﺮا

دانلود ﭘﺎﯾﺎنﻧﺎﻣﻪ  ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﯽ ارﺷﺪرﺷﺘﻪ ﻣﻬﻨﺪﺳﯽ ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ ﻧﺮم اﻓﺰار  اراﺋﻪ ﻣﺪل ﮐﻨﺘﺮل دﺳﺘﺮﺳﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ وﮐﺎﻟﺖ در ﻣﻌﻤﺎري ﺳﺮوﯾﺲﮔﺮا دانلود مقاله دانلود تحقيق دانلود نرم افزار دانلود اندرويد دانلود پايان نامه دانلود پايان نامه كارشناسي دانلود پايان نامه ارشد دانلود پروژه دانلود پروژه پاياني دانلود پروپوزال دانلود گزارش كار آموزي دانلود پاورپوينت
دسته بندي كامپيوتر و IT
فرمت فايل docx
حجم فايل 2542 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 124

اراﺋﻪ ﻣﺪل ﮐﻨﺘﺮل دﺳﺘﺮﺳﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ وﮐﺎﻟﺖ در ﻣﻌﻤﺎري ﺳﺮوﯾﺲ ﮔﺮا 

دانلود ﭘﺎﯾﺎنﻧﺎﻣﻪ  ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﯽ ارﺷﺪرﺷﺘﻪ ﻣﻬﻨﺪﺳﯽ ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ- ﻧﺮم اﻓﺰار

در 124 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc

 

ﭼﮑﯿﺪه

 

ﮐﻨﺘﺮل دﺳﺘﺮﺳﯽﻫﺎ و اﺧﺘﯿﺎرات در ﺳﯿﺴﺘﻢﻫﺎ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻣﺮﮐﺰي اﻧﺠﺎم ﻣﯽﮔﯿﺮد. ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ وﮐﺎﻟﺖ ﻣﯽﺗﻮاﻧﺪ ﺑﺎﻋﺚ ﺗﻤﺮﮐﺰ زداﯾﯽ1 و ﮐﺎﻫﺶ ﻫﺰﯾﻨﻪﻫﺎي ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﺷﻮد. در اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ، ﯾﮏ ﻣﺪل ﮐﻨﺘﺮل دﺳﺘﺮﺳﯽ اراﺋﻪ ﺷﺪه اﺳﺖ ﮐﻪ ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ﭘﺸﺘﯿﺒﺎﻧﯽ از وﮐﺎﻟﺖ را دارد و ﺑﻪ ﮐﺎرﺑﺮان اﺟﺎزه ﻣﯽدﻫﺪ دﺳﺘﺮﺳﯽﻫﺎي ﺧﻮد را ﺑﻪ ﺷﺮﻃﯽ ﮐﻪ ﻣﻐﺎﯾﺮ ﺑﺎ ﺳﯿﺎﺳﺖﻫﺎي ﺳﺎزﻣﺎن ﻧﺒﺎﺷﺪ، ﺑﻪ ﮐﺎرﺑﺮان دﯾﮕﺮ واﮔﺬار ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ، ﻟﺬا ﮐﻨﺘﺮل دﺳﺘﺮﺳﯽﻫﺎ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺗﻮزﯾﻊ ﺷﺪه درﺧﻮاﻫﻨﺪ آﻣﺪ. زﯾﺮ ﺳﺎﺧﺖ وﮐﺎﻟﺖ و دﺳﺘﺮﺳﯽﻫﺎي وﮐﺎﻟﺘﯽ، ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻮﺳﻂ ﻣﺪل ﮐﻨﺘﺮل دﺳﺘﺮﺳﯽ ﻓﺮاﻫﻢ ﮔﺮدد. ﯾﮑﯽ از ﻣﺪلﻫﺎي ﭘﺎﯾﻪاي، ﻣﺪل ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﻧﻘﺶ اﺳﺖ ﮐﻪ اﻣﮑﺎن وﮐﺎﻟﺖ دﺳﺘﺮﺳﯽ را ﻓﺮاﻫﻢ ﻧﮑﺮده اﺳﺖ. ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﯽرﺳﺪ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺑﺮاي ﻣﺪل ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﻧﻘﺶ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﻮﻟﻔﻪﻫﺎي ﺟﺪﯾﺪ، ﻓﺮاﻫﻢ ﺷﻮد. از ﻃﺮﻓﯽ، داﺷﺘﻦ ﻗﺎﺑﻠﯿﺖﻫﺎي وﮐﺎﻟﺘﯽ در ﯾﮏ ﻣﺪل، ﺧﻮد ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ ﭼﺎﻟﺶﻫﺎي اﻣﻨﯿﺘﯽ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. ﻣﺪل ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدي ﺑﺎ ﺑﺮرﺳﯽ ﺻﻼﺣﯿﺖﻫﺎي ﮐﺎرﺑﺮان، ﭘﯿﺶﺷﺮطﻫﺎي وﮐﺎﻟﺖ و ﺑﺮرﺳﯽ ﮔﺰارش ﺛﺒﺖ وﻗﺎﯾﻊ ﮐﺎرﺑﺮ ﻫﻨﮕﺎم وﮐﺎﻟﺖ ﺧﻮدﮐﺎر، ﻣﺪﻟﯽ اﻣﻦ ﺑﻮده و ﺑﻪ وﮐﺎﻟﺖ ﻧﮕﺎه ﺳﺨﺖﮔﯿﺮاﻧﻪﺗﺮي دارد.

در ﻣﺪل ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدي ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮑﯽ از اﻫﺪاف ﺗﺤﻘﯿﻖ، ﻗﺎﺑﻠﯿﺖﻫﺎي ﻣﺪل ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﺻﻔﺖ ﺑﺎ ﻣﺪل ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﻧﻘﺶ ﺗﺮﮐﯿﺐ ﻣﯽﮔﺮدد. ﺑﻪ اﯾﻦ ﻣﻌﻨﯽ ﮐﻪ در ﻫﻨﮕﺎم وﮐﺎﻟﺖ ﺷﺮطﻫﺎي وﮐﺎﻟﺖ و ﺻﻼﺣﯿﺖ ﮐﺎرﺑﺮ ﺑﺮرﺳﯽ ﻣﯽﺷﻮد. اﯾﻦ ﺗﺮﮐﯿﺐ، ﺑﺎﻋﺚ اﻣﻨﯿﺖ و ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ اﻧﻌﻄﺎف ﺑﯿﺸﺘﺮ در ﻣﺪل ﮔﺮدﯾﺪه و ﺑﺎ ﻫﻤﺎن ﺳﺎز و ﮐﺎري ﮐﻪ وﮐﺎﻟﺖ داده ﻣﯽﺷﻮد، وﮐﺎﻟﺖ ﻫﻢ ﺑﺎزﭘﺲ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻣﯽﺷﻮد. واﺣﺪ وﮐﺎﻟﺖ در ﺑﻌﻀﯽ ﻣﺪلﻫﺎ ﻓﻘﻂ ﻧﻘﺶ اﺳﺖ، در اﯾﻦ ﻣﺪل، واﺣﺪ وﮐﺎﻟﺖ ﺷﺎﻣﻞ ﻧﻘﺶ و دﺳﺘﺮﺳﯽ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ.

در اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ، وﮐﺎﻟﺖ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮑﯽ از ﺳﺮوﯾﺲﻫﺎي اﺧﺘﯿﺎرﺳﻨﺠﯽ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺷﺪه و وﻇﺎﯾﻔﯽ ﺑﺮ ﻋﻬﺪه آن ﮔﺬاﺷﺘﻪ ﻣﯽﺷﻮد ﮐﻪ ﻋﺒﺎرﺗﻨﺪ از ﺑﺮرﺳﯽ در دﺳﺘﺮس ﺑﻮدن ﮐﺎرﺑﺮ و ﺷﺮاﯾﻂ ﻣﺤﯿﻂ، ﺑﺮرﺳﯽ ﮔﺰارش ﺛﺒﺖ وﻗﺎﯾﻊ وﮐﺎﻟﺖ ﮐﺎرﺑﺮ ﻫﻨﮕﺎم وﮐﺎﻟﺖ ﺧﻮدﮐﺎر ﺟﻬﺖ ﺗﻀﻤﯿﻦ اﻣﻨﯿﺖ ﺑﯿﺸﺘﺮ، ﺑﺮرﺳﯽ ﺻﻼﺣﯿﺖﻫﺎي ﮐﺎرﺑﺮان و ﭘﯿﺶﺷﺮطﻫﺎي وﮐﺎﻟﺖ و اﻧﺘﻘﺎل دﺳﺘﺮﺳﯽ ﺑﯿﻦداﻣﻨﻪاي.

از دﯾﮕﺮ اﻫﺪاف اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ، وﮐﺎﻟﺖ ﺧﻮدﮐﺎر ﺑﺮاي اداﻣﻪ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎي ﺿﺮوري2 اﺳﺖ ﮐﻪ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻣﯽﺑﺎﯾﺴﺖ در ﻏﯿﺎب ﻣﺪﯾﺮ اﻣﻨﯿﺘﯽ، دﺳﺘﺮﺳﯽ ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ را ﺑﻪ ﮐﺎرﺑﺮ واﺟﺪ ﺷﺮاﯾﻂ اﺧﺘﺼﺎص دﻫﺪ. ﺑﺮاي رﺳﯿﺪن ﺑﻪ اﯾﻦ ﻫﺪف، ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ ﺑﺎﻓﺘﺎر3 و دﺳﺘﺮﺳﯽﭘﺬﯾﺮي4 ﮐﺎرﺑﺮ ﺑﻪ ﻣﺪلﻫﺎي وﮐﺎﻟﺘﯽ اﺿﺎﻓﻪ ﻣﯽﮔﺮدد. وﮐﺎﻟﺖ در ﻣﺪل ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدي ﺑﺮ ﺧﻼف ﻣﺪلﻫﺎي ﻣﻮﺟﻮد ﻓﻘﻂ دﺳﺘﯽ ﻧﯿﺴﺖ، ﺑﻠﮑﻪ آﻏﺎز ﺷﻮﻧﺪه ﺗﻮﺳﻂ وﮐﯿﻞ، ﻣﻮﮐﻞ و ﺳﯿﺴﺘﻢ ﺑﺮاي ﺣﺎﻟﺖ وﮐﺎﻟﺖ ﺧﻮدﮐﺎر ﻧﯿﺰ ﻫﺴﺖ. ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻧﻘﺶ ﺳﺮوﯾﺲ وﮐﺎﻟﺖ، اﯾﻦ ﺳﺮوﯾﺲ ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ ﭘﺬﯾﺮي و ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ردﯾﺎﺑﯽ ﺑﺎﻻﯾﯽ دارد. ﺳﺮوﯾﺲ وﮐﺎﻟﺖ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮏ ﻋﺎﻣﻞ ﻫﻮﺷﻤﻨﺪ، در ﻏﯿﺎب ﻣﺪﯾﺮ اﻣﻨﯿﺘﯽ ﺳﯿﺴﺘﻢ و وﮐﺎﻟﺖدﻫﻨﺪه(ﻣﻮﮐﻞ)، ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﭘﯿﺶﺷﺮطﻫﺎي وﮐﺎﻟﺖ، ﺻﻼﺣﯿﺖﻫﺎي ﮐﺎرﺑﺮان و ﮔﺰارش ﺛﺒﺖ وﻗﺎﯾﻊ وﮐﺎﻟﺖ، اﺳﺘﻨﺘﺎجﻫﺎي ﻻزم را اﻧﺠﺎم داده و وﮐﯿﻞ ﻣﻨﺎﺳﺐ را اﻧﺘﺨﺎب ﻣﯽﮐﻨﺪ. ﻣﻮﻟﻔﻪﻫﺎي ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدي، ﻃﯿﻒ وﺳﯿﻌﯽ از ﻣﺪلﻫﺎي ﮐﻨﺘﺮل دﺳﺘﺮﺳﯽ را در ﺑﺮ ﻣﯽﮔﯿﺮﻧﺪ و ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ اﺿﺎﻓﻪ ﺷﺪن ﺑﻪ ﻫﺮ ﻣﺪل ﮐﻨﺘﺮل دﺳﺘﺮﺳﯽ ﻣﻮﺟﻮد را دارﻧﺪ، ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺳﺮوﯾﺲ وﮐﺎﻟﺖ ﻧﯿﺰ ﻣﯽﺗﻮاﻧﺪ ﺑﻪ آن اﺿﺎﻓﻪ ﺷﻮد.

 

ﮐﻠﻤﺎت ﮐﻠﯿﺪي:

وﮐﺎﻟﺖ ﺧﻮدﮐﺎر

ﺳﺮوﯾﺲ وﮐﺎﻟﺖ

ﺻﻼﺣﯿﺖ وﮐﺎﻟﺖ

ﭘﯿﺶﺷﺮط وﮐﺎﻟﺖ

دﺳﺘﺮﺳﯽﭘﺬﯾﺮي ﮐﺎرﺑﺮ

 

 

ﻓﺼﻞ اول

ﻃﺮح ﻣﺴﺎﻟﻪ و ﻣﺤﺪوده ﺗﺤﻘﯿﻖ

-1-1 ﻣﻘﺪﻣﻪ

ﺑﺮاي ﮐﻨﺘﺮل دﺳﺘﺮﺳﯽ در ﻣﺤﯿﻂﻫﺎي ﻣﺘﻤﺮﮐﺰ ﻣﺪلﻫﺎي ﮐﻠﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﻧﻘﺶ، ﻣﺪل ﺑﺼﯿﺮﺗﯽ و ﻣﺪل اﻟﺰاﻣﯽ اراﺋﻪ ﺷﺪه اﺳﺖ. ﻣﺪلﻫﺎي ﭘﺎﯾﻪاي ﻣﻮﺟﻮد، اﺳﺎﺳﺎ ﻫﯿﭽﮑﺪام ﺧﺎص ﻣﺤﯿﻂﻫﺎي ﺗﻮزﯾﻊ ﺷﺪه ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ. ﯾﮑﯽ از ﻣﺪلﻫﺎي ﭘﺎﯾﻪاي، ﻣﺪل ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﻧﻘﺶ اﺳﺖ ﮐﻪ اﻣﮑﺎن وﮐﺎﻟﺖ دﺳﺘﺮﺳﯽ را ﻓﺮاﻫﻢ ﻧﮑﺮده اﺳﺖ. اﯾﻦ ﻣﺪلﻫﺎ در ﻣﺤﯿﻂﻫﺎي ﻏﯿﺮ ﻣﺘﻤﺮﮐﺰ از ﺟﻤﻠﻪ ﻣﻌﻤﺎري ﺳﺮوﯾﺲﮔﺮا، ﮐﺎرآﯾﯽ ﻧﺪارﻧﺪ و ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻬﺒﻮدﻫﺎ و اﺻﻼﺣﺎﺗﯽ روي آﻧﻬﺎ ﺻﻮرت ﮔﯿﺮد ﺑﻪ ﻋﺒﺎرت دﯾﮕﺮ ﻫﯿﭽﮑﺪام ﺑﻪ ﺗﻨﻬﺎﯾﯽ ﻧﻤﯽﺗﻮاﻧﻨﺪ ﻧﯿﺎزﻫﺎي اﻣﻨﯿﺘﯽ ﻣﻌﻤﺎري ﺳﺮوﯾﺲﮔﺮا را ﺗﺎﻣﯿﻦ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ.[6] ﮐﻨﺘﺮل دﺳﺘﺮﺳﯽﻫﺎ و اﺧﺘﯿﺎرات در ﺳﯿﺴﺘﻢﻫﺎ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻣﺮﮐﺰي اﻧﺠﺎم ﻣﯽﮔﯿﺮد، ﻣﺪﻟﯽ ﮐﻪ اﻣﮑﺎن وﮐﺎﻟﺖ اﺧﺘﯿﺎرات را داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ در واﻗﻊ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻣﺪﯾﺮ اﻣﻨﯿﺘﯽ ﺳﯿﺴﺘﻢ را ﮐﺎﻫﺶ ﻣﯽدﻫﺪ و ﮐﻨﺘﺮل اﺧﺘﯿﺎرات را ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺗﻮزﯾﻊ ﺷﺪه در ﻣﯽآورد. وﮐﺎﻟﺖ ﻣﯽﺗﻮاﻧﺪ راه ﺣﻠﯽ ﺑﺮاي ﺳﯿﺴﺘﻢﻫﺎي ﺗﻮزﯾﻊ ﺷﺪه ﻓﻮق وﺳﯿﻊ ﺑﺎﺷﺪ. وﮐﺎﻟﺖ از دﯾﺪ ﻓﻨﯽ، ﭘﺘﺎﻧﺴﯿﻞ ﺧﻮﺑﯽ ﺑﺮاي ﻣﻮاﺟﻬﻪ ﺑﺎ ﺗﺼﻤﯿﻤﺎت ﮐﻨﺘﺮل دﺳﺘﺮﺳﯽ ﺧﻮدﮐﺎر در ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎ دارد ﮐﻪ ﺳﻄﺢ ﺑﺎﻻﯾﯽ از ﻫﻤﮑﺎري1 را ﭼﻪ در ﯾﮏ داﻣﻨﻪ و ﭼﻪ ﺑﯿﻦداﻣﻨﻪاي ﻓﺮاﻫﻢ ﻣﯽﮐﻨﺪ.[4] اﺻﻄﻼﺣﺎﺗﯽ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮان ﺑﺎ آن ﯾﮏ ﻣﺪل ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ وﮐﺎﻟﺖ را ﺗﻮﺻﯿﻒ ﮐﺮد، ﺑﻪ ﺷﺮح زﯾﺮ اﺳﺖ:

 

ﻣﺴﺘﻘﻞ از ﻣﺪﯾﺮ اﻣﻨﯿﺘﯽ ﺳﯿﺴﺘﻢ[42] 2 ﺧﻮد ﮔﺮدان[29] 3 ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ دﺳﺘﺮﺳﯽﻫﺎ ﺗﻮﺳﻂ ﮐﺎرﺑﺮ4 ﺗﻤﺮﮐﺰ

 

ﻓﻬﺮﺳﺖ ﻣﻄﺎﻟﺐ

 

ﻓﺼﻞ اول: ﻃﺮح ﻣﺴﺎﻟﻪ و ﻣﺤﺪوده ﺗﺤﻘﯿﻖ 2

 

-1-1 ﻣﻘﺪﻣﻪ          3

 

-2-1 ﺗﻌﺮﯾﻒ ﻣﺴﺎﻟﻪ 4

 

-3-1 ﻣﺤﺪوده ﺗﺤﻘﯿﻖ            4

 

-4-1 ﺳﺎﺧﺘﺎر ﭘﺎﯾﺎنﻧﺎﻣﻪ         5

 

ﻓﺼﻞ دوم: ادﺑﯿﺎت ﺗﺤﻘﯿﻖ 6.  

-1-2 ﻣﻘﺪﻣﻪ          7

 

-2-2 ﻣﻌﻤﺎري ﺳﺮوﯾﺲﮔﺮا     7

 

3-2 وبﺳﺮوﯾﺲﻫﺎ  8

 

1-3-2 ﭘﺮوﺗﮑﻞ 9  SOAP

 

2-3-2 زﺑﺎن 9      WSDL

 

3-3-2 اﺳﺘﺎﻧﺪارد 9 UDDI

 

4-3-2 زﺑﺎن 10    BPEL

 

-4-2 اﻣﻨﯿﺖ در ﻣﻌﻤﺎري ﺳﺮوﯾﺲﮔﺮا     10

 

5-2 دﯾﺪﮔﺎهﻫﺎي ﺟﺪﯾﺪ اﻣﻨﯿﺘﯽ ﺑﺮاي ﻣﻌﻤﺎري ﺳﺮوﯾﺲﮔﺮا       13

 

1-5-2 اﻣﻨﯿﺖ ﺳﻄﺢ-ﭘﯿﺎم       13

 

2-5-2 اﻣﻨﯿﺖ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮏ ﺳﺮوﯾﺲ    13

 

3-5-2 اﻣﻨﯿﺖ ﺳﯿﺎﺳﺖ-ﻣﺤﻮر 16        

 

-6-2 ﻣﺪلﻫﺎي ﮐﻨﺘﺮل دﺳﺘﺮﺳﯽ 16

 

-1-6-2 ﻣﺪل ﮐﻨﺘﺮل دﺳﺘﺮﺳﯽ ﺑﺼﯿﺮﺗﯽ  17

 

-2-6-2 ﻣﺪل ﮐﻨﺘﺮل دﺳﺘﺮﺳﯽ اﺣﺘﯿﺎﻃﯽ  18

 

-3-6-2 ﻣﺪل ﮐﻨﺘﺮل دﺳﺘﺮﺳﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﻧﻘﺶ        19

 

-4-6-2 ﻣﺪل ﮐﻨﺘﺮل دﺳﺘﺮﺳﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﺻﻔﺖ      21

 

-9-2 وﮐﺎﻟﺖ در ﺳﺮوﯾﺲﮔﺮاﯾﯽ            23

 

-10-2 اﻧﺘﺴﺎب در ﻣﻌﻤﺎري ﺳﺮوﯾﺲﮔﺮا  24

 

-1-10-2 اﺧﺘﺼﺎص وﻇﺎﯾﻒ  24

 

-2-10-2 ﺻﻼﺣﯿﺖ            25

 

-11-2 ﻧﺘﯿﺠﻪ ﮔﯿﺮي 25

 

ﻓﺼﻞ ﺳﻮم :ﻣﺪلﻫﺎي وﮐﺎﻟﺘﯽ و ﮐﺎرﻫﺎي ﻣﺮﺗﺒﻂ 26 

 

-1-3 ﻣﻘﺪﻣﻪ          27

 

-2-3 ﺗﺎرﯾﺨﭽﻪ وﮐﺎﻟﺖ          28

 

-3-3 وﯾﮋﮔﯽﻫﺎي ﻣﺪل ﮐﻨﺘﺮل دﺳﺘﺮﺳﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ وﮐﺎﻟﺖ       28

 

-1-3-3 ﻧﯿﺎزﻫﺎي وﻇﯿﻔﻪﻣﻨﺪي ﯾﮏ ﻣﺪل وﮐﺎﻟﺘﯽ     28

 

-2-3-3 ﻧﯿﺎزﻫﺎي ﻏﯿﺮ وﻇﯿﻔﻪﻣﻨﺪي ﯾﮏ ﻣﺪل وﮐﺎﻟﺘﯽ            30

 

-4-3 ﻣﺪلﻫﺎي ﻣﻮﺟﻮد وﮐﺎﻟﺘﯽ 30

 

-1-4-3 ﻣﺪل وﮐﺎﻟﺘﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﻧﻘﺶ      30

 

-2-4-3 ﻣﺪل وﮐﺎﻟﺖ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﻧﻘﺶ ﺑﺎ ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ﺳﻠﺴﻠﻪ ﻣﺮاﺗﺐ ﻧﻘﺸﻬﺎ        .. 32

 

-3-4-3 ﻣﺪل وﮐﺎﻟﺘﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ دﺳﺘﺮﺳﯽ .. 32

 

-4-4-3 ﻣﺪل وﮐﺎﻟﺖ دﺳﺘﺮﺳﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﺻﻔﺖ      35

 

-5-4-3 ﻣﺪل وﮐﺎﻟﺖ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﻋﺎﻣﻞ      37

 

-6-4-3 ﻣﺪل وﮐﺎﻟﺖ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ     37

 

-7-4-3 ﻣﺪل Crampton، اﻧﺘﻘﺎل وﮐﺎﻟﺖ           39

 

-8-4-3 ﺳﺎز و ﮐﺎر وﮐﺎﻟﺖ دﺳﺘﺮﺳﯽ ﺧﻮدﮐﺎر در ﮐﻨﺘﺮل دﺳﺘﺮﺳﯽ         39

 

-9-4-3 ﻣﺪل ﮐﻨﺘﺮل دﺳﺘﺮﺳﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﺳﺎزﻣﺎن    41

 

-10-3-4 ﻣﺪل ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ زﺑﺎنﻫﺎ          43

 

-5-3 وﮐﺎﻟﺖ دﺳﺘﺮﺳﯽ در ﺗﺮﮐﯿﺐ ﺳﺮوﯾﺲﻫﺎي ﺑﯿﻦداﻣﻨﻪاي    44

 

-6-3 ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﻣﺪلﻫﺎي ﻣﻮﺟﻮد 45

 

-7-3 ﻧﺘﯿﺠﻪ ﮔﯿﺮي  .. 49

 

ﻓﺼﻞ ﭼﻬﺎرم :ﻣﺪل ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدي   50

 

-1-4 ﻣﻘﺪﻣﻪ          51

 

-2-4 ﻓﺮض ﻫﺎ، ﭘﯿﺶﺷﺮطﻫﺎي ﻣﺪل      52

 

-3-4 ﻣﺪل ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدي            53

 

-1-3-4 ﺗﻌﺎرﯾﻒ ﻣﺪل           54

 

-2-3-4 اﻣﻨﯿﺖ وﮐﺎﻟﺖ          55

 

-3-3-4 وﮐﺎﻟﺖ ﺑﯿﻦداﻣﻨﻪاي    57

 

-4-3-4 وﮐﺎﻟﺖ ﺧﻮدﮐﺎر        58

 

-5-3-4 ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ﺗﻮﺳﻌﻪ          58

 

-6-3-4 اﺿﺎﻓﻪ ﮐﺮدن ﺑﺎﻓﺘﺎر ﺑﻪ وﮐﺎﻟﺖ    58

 

-7-3-4 ﮐﺎﻫﺶ ﻫﺰﯾﻨﻪﻫﺎي ﻣﺪﯾﺮ اﻣﻨﯿﺘﯽ ﺳﯿﺴﺘﻢ      59

 

-8-3-4 ﺑﺎزﭘﺲﮔﯿﺮي وﮐﺎﻟﺖ 60         

 

-9-3-4 ﻣﺪل ﻧﻬﺎﯾﯽ 60       

 

-10-3-4 ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ ﻣﺪلﻫﺎي ﻣﻮﺟﻮد 61

 

-4-4 وﮐﺎﻟﺖ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺳﺮوﯾﺲ 61     

 

-1-4-4 ﺟﺎﯾﮕﺎه وﮐﺎﻟﺖ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮑﯽ از ﺳﺮوﯾﺲﻫﺎي اﺧﺘﯿﺎرﺳﻨﺠﯽ 61

 

-2-4-4 ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪيﻫﺎي وﮐﺎﻟﺖ در ﻣﺤﯿﻂ ﺳﺮوﯾﺲﮔﺮاﯾﯽ 64  

 

-3-4-4 ﺟﺎﯾﮕﺎه ﺳﺮوﯾﺲ وﮐﺎﻟﺖ در وﮐﺎﻟﺖ ﺑﯿﻦداﻣﻨﻪاي 64   

 

4-4-4 وﻇﺎﯾﻒ ﺳﺮوﯾﺲ وﮐﺎﻟﺖ            65

 

-5-4 ﻧﺘﯿﺠﻪ ﮔﯿﺮي 65        

 

ﻓﺼﻞ ﭘﻨﺠﻢ :ﭘﯿﺎده ﺳﺎزي ﻣﺪل ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدي 67         

 

-1-5 ﻣﻘﺪﻣﻪ 68    

 

-2-5 ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﻮردي و ﺷﺎﺧﺺﻫﺎي ارزﯾﺎﺑﯽ 68    

 

-3-5 ﻣﺨﺰن ﺳﯿﺎﺳﺖﻫﺎي دﺳﺘﺮﺳﯽ        70

 

-3-5 ﭘﯿﺎده ﺳﺎزي ﺳﺮوﯾﺲ وﮐﺎﻟﺖ         71

 

-4-5 واﺳﻂ ﮐﺎرﺑﺮي ﮐﻨﺘﺮل دﺳﺘﺮﺳﯽ ﺑﯿﻤﺎرﺳﺘﺎن    72

 

-1-4-5 ﺳﻨﺎرﯾﻮي وﮐﺎﻟﺖ دﺳﺘﯽ           77

 

-2-4-5 ﺳﻨﺎرﯾﻮي وﮐﺎﻟﺖ ﺧﻮدﮐﺎر         78

 

-3-4-5 ﺳﻨﺎرﯾﻮي وﮐﺎﻟﺖ ﺑﯿﻦداﻣﻨﻪاي    79

 

-5-5 ﭘﯿﺎده ﺳﺎزي ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ دﺳﺘﺮﺳﯽ ﮐﺎرﺑﺮان          81

 

-6-5 ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﻣﺪل ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدي ﺑﺎ ﻣﺪلﻫﺎي ﻣﻮﺟﻮد از ﻧﻈﺮ ﻗﺎﺑﻠﯿﺖﻫﺎي اﻣﻨﯿﺘﯽ          81

 

-7-5 ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﻣﺪل ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدي ﺑﺎ ﻣﺪلﻫﺎي ﻣﻮﺟﻮد از ﻧﻈﺮ ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ اﻧﻌﻄﺎف . 82

 

-8-5 ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﻣﺪل ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدي ﺑﺎ ﻣﺪلﻫﺎي ﻣﻮﺟﻮد از ﻧﻈﺮ ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ دﺳﺘﺮﺳﯽ            82

 

-9-5 ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﻣﺪل ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدي ﺑﺎ ﻣﺪلﻫﺎي ﻣﻮﺟﻮد از ﻧﻈﺮ ﮐﺎرآﯾﯽ          83

 

-10-5 زﻧﺠﯿﺮه وﮐﺎﻟﺖ، ﺑﺎزﭘﺲﮔﯿﺮي     83

 

-11-5 زﻣﺎن اﺟﺮاي اﻟﮕﻮرﯾﺘﻢﻫﺎي وﮐﺎﻟﺖ            84

 

-12-5 ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ وﮐﺎﻟﺖ ﺑﯿﻦداﻣﻨﻪاي در ﻣﺪل ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدي ﺑﺎ ﻣﺪلﻫﺎي ﻣﻮﺟﻮد    84

 

-13-5 ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ ﻣﺪلﻫﺎي ﻣﻮﺟﻮد         84

 

-14-5 ﻧﺘﯿﺠﻪ ﮔﯿﺮي 85

 

ﻓﺼﻞ ﺷﺸﻢ: ﻧﺘﯿﺠﻪﮔﯿﺮي و ﮐﺎرﻫﺎي آﺗﯽ 86         

 

-1-6 ﻣﻘﺪﻣﻪ          87

 

-2-6 ﺧﻼﺻﻪ ﺗﺤﻘﯿﻖ           87

 

-3-6 ﭘﺎﺳﺦ ﺑﻪ ﺳﺌﻮاﻻت ﺗﺤﻘﯿﻖ            87

 

-4-6 ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﻣﺪل ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدي ﺑﺎ ﻣﺪلﻫﺎي ﻣﻮﺟﻮد     88

 

-5-6 ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺗﺤﻘﯿﻖ   .. 91

 

-1-5-6 ﻣﺰاﯾﺎي وﮐﺎﻟﺖ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺳﺮوﯾﺲ           91

 

-2-5-6 ﺗﺮﮐﯿﺐ ﻣﺪل ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﻧﻘﺶ ﺑﺎ ﻣﺪل ﮐﻨﺘﺮل دﺳﺘﺮﺳﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﺻﻔﺖ       93

 

-2-5-6 ﺗﺮﮐﯿﺐ ﻣﺪل ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﻧﻘﺶ ﺑﺎ ﻣﺪل ﮐﻨﺘﺮل دﺳﺘﺮﺳﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﺻﻔﺖ       94

 

-6-6 ﮐﺎرﻫﺎي آﯾﻨﺪه  . 94

 

ﻓﻬﺮﺳﺖ ﻣﻨﺎﺑﻊ        95

 

ﭘﯿﻮﺳﺖ:1 ﮐﺪ ﺳﺮوﯾﺲ وﮐﺎﻟﺖ   97

 

ﻓﻬﺮﺳﺖ ﻣﻘﺎﻻت اراﺋﻪ ﺷﺪه ﻣﺴﺘﺨﺮج از ﭘﺎﯾﺎن ﻧﺎﻣﻪ 105.      

ﻓﻬﺮﺳﺖ ﺷﮑﻞﻫﺎ

 

ﺷﮑﻞ 1-2ﭘﯿﺎدهﺳﺎزي ﻣﻨﻄﻖ اﻣﻨﯿﺖ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺑﺨﺸﯽ از ﻣﻨﻄﻖ ﺳﺮوﯾﺲ .....................................................................................            14

ﺷﮑﻞ 2-2 ﭘﯿﺎدهﺳﺎزي ﻣﻨﻄﻖ اﻣﻨﯿﺖ ﺑﺼﻮرت ﺳﺮوﯾﺲ ﻣﺴﺘﻘﻞ و ﻣﺠﺰا ........................................................................................            15

ﺷﮑﻞ 3-2 ﻣﺪل ﮐﻨﺘﺮل دﺳﺘﺮﺳﯽ ﺑﻪ روش ﺳﻨﺘﯽ ............................................................................................................... 16

ﺷﮑﻞ 4-2            ﻣﺎﺗﺮﯾﺲ دﺳﺘﺮﺳﯽ ......................................................................................................................................          17

ﺷﮑﻞ      5-2       ﻣﺪل ﺟﺎﻣﻊ ﮐﻨﺘﺮل دﺳﺘﺮﺳﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﻧﻘﺶ ........................................................................................................    20

ﺷﮑﻞ 6-2 ﻣﺪل ﮐﻨﺘﺮل دﺳﺘﺮﺳﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﺻﻔﺖ ................................................................................................................            22

ﺷﮑﻞ 1-3 ﻣﺪل ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ وﮐﺎﻟﺖ ...................................................................................................................... PBDM0            32

ﺷﮑﻞ 2-3 ﻣﺪل ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ وﮐﺎﻟﺖ...................................................................................................................... PBDM1            33

ﺷﮑﻞ 3-3 ﻣﺪل ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ وﮐﺎﻟﺖ.....................................................................................................................  PBDM2            34

ﺷﮑﻞ 4-3 ﻣﺪل وﮐﺎﻟﺖ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﺻﻔﺖ ............................................................................................................................            36

ﺷﮑﻞ 5-3 ﻣﺪل ﮐﻨﺘﺮل دﺳﺘﺮﺳﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ..............................................................................................................            38

ﺷﮑﻞ 6-3 ﺳﺎز و ﮐﺎر ﮐﻨﺘﺮل دﺳﺘﺮﺳﯽ ﺧﻮدﮐﺎر ...................................................................................................................            40

ﺷﮑﻞ      7-3       ﻣﺪل ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﺳﺎزﻣﺎن..................................................................................................................................     42

ﺷﮑﻞ      8-3 ﺳﻨﺎرﯾﻮي ﻋﻤﻮﻣﯽ وﮐﺎﻟﺖ دﺳﺘﺮﺳﯽ ...................................................................................................................            45

ﺷﮑﻞ      1-4 ﻣﺪل ﺟﺎﻣﻊ ﮐﻨﺘﺮل دﺳﺘﺮﺳﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﻧﻘﺶ .......................................................................................................            54

ﺷﮑﻞ 2-4 ﺗﻐﯿﯿﺮات ﻣﺪل ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﻧﻘﺶ ﺑﺮاي ﺗﻀﻤﯿﻦ اﻣﻨﯿﺖ در وﮐﺎﻟﺖ ......................................................................................            56

ﺷﮑﻞ      3-4       ﺗﻐﯿﯿﺮات ﻣﺪل ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﻧﻘﺶ ﺑﺮاي وﮐﺎﻟﺖ ﺑﯿﻦ داﻣﻨﻪ اي .........................................................................................       57

ﺷﮑﻞ      4-4       اﺿﺎﻓﻪ ﮐﺮدن ﺑﺎﻓﺘﺎر ﺑﻪ ﻣﺪل ﮐﻨﺘﺮل دﺳﺘﺮﺳﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﻧﻘﺶ .....................................................................................           59

ﺷﮑﻞ 5-4            ﻣﺪل ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدي ..........................................................................................................................................      60

ﺷﮑﻞ      6-4 اﺳﺘﺎﻧﺪارد اﯾﺰو ﺑﺮاي ﮐﻨﺘﺮل دﺳﺘﺮﺳﯽ .................................................................................................................            62

ﺷﮑﻞ 7-4            ﻣﻌﻤﺎري ﺳﺮوﯾﺲ وﮐﺎﻟﺖ ................................................................................................................................    62

ﺷﮑﻞ      8-4       ﻣﻌﻤﺎري IBM ﺑﺮاي اﻣﻨﯿﺖ ............................................................................................................................        63

ﺷﮑﻞ      9-4       ﺟﺎﯾﮕﺎه ﺳﺮوﯾﺲ وﮐﺎﻟﺖ..................................................................................................................................       65

ﺷﮑﻞ 1-5 وﻇﺎﯾﻒ ﻣﺪﯾﺮ اﻣﻨﯿﺘﯽ ﺳﯿﺴﺘﻢ............................................................................................................................            69

ﺷﮑﻞ      2-5       ﻧﻤﻮار ﻣﻮرد ﮐﺎرﺑﺮي وﮐﺎﻟﺖدﻫﻨﺪه(ﻣﻮﮐﻞ) .............................................................................................................           70

ﺷﮑﻞ 3-5            ﻧﻤﻮدار ﮐﻼس ﻫﺎي ﻣﺨﺰن ﺳﯿﺎﺳﺖﻫﺎي دﺳﺘﺮﺳﯽ ..................................................................................................          70

ﺷﮑﻞ 4-5            ﻣﺨﺰن ﺳﯿﺎﺳﺖﻫﺎي دﺳﺘﺮﺳﯽ..........................................................................................................................            71

ﺷﮑﻞ 5-5            ﺻﻔﺤﻪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻧﻘﺶ ﻫﺎ ................................................................................................................................    72

ﺷﮑﻞ 6-5 ﺗﺨﺼﯿﺺ ﻣﺠﻮزﻫﺎي ﺳﯿﺴﺘﻢ ﺑﻪ ﻧﻘﺶ اﻧﺘﺨﺎب ﺷﺪه ................................................................................................. 73

ﺷﮑﻞ      7-5       ﺻﻔﺤﻪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﮐﺎرﺑﺮان .................................................................................................................................   73

 

ﺷﮑﻞ 8-5            ﺻﻔﺤﻪ ﻓﻬﺮﺳﺖ ﻧﻘﺶﻫﺎي ﺳﯿﺴﺘﻢ ....................................................................................................................    74

ﺷﮑﻞ 9-5            ﺻﻔﺤﻪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ دﺳﺘﺮﺳﯽﻫﺎ ............................................................................................................................        74

ﺷﮑﻞ      10-5 ﺻﻼﺣﯿﺖﻫﺎي وﮐﺎﻟﺖ ﮐﺎرﺑﺮان ........................................................................................................................            75

ﺷﮑﻞ 11-5          ﺻﻔﺤﻪ ﺻﻼﺣﯿﺖﻫﺎي وﮐﺎﻟﺖ .........................................................................................................................           76

ﺷﮑﻞ      12 -5 ﺻﻔﺤﻪ اﯾﺠﺎد دﺳﺘﺮﺳﯽ وﮐﺎﻟﺘﯽ .....................................................................................................................            77

ﺷﮑﻞ      13-5     ﺻﻔﺤﻪ وﮐﺎﻟﺖ ﺧﻮدﮐﺎر .................................................................................................................................   78

ﺷﮑﻞ      14-5     ﻧﻤﻮدار ﺗﺮﺗﯿﺒﯽ اﺟﺮاي اﻟﮕﻮرﯾﺘﻢ وﮐﺎﻟﺖ ..............................................................................................................          79

ﺷﮑﻞ      15-5     ﻧﻤﻮار ﺗﺮﺗﯿﺒﯽ وﮐﺎﻟﺖ ﺑﯿﻦداﻣﻨﻪاي ....................................................................................................................    80

 

دانلود اراﺋﻪ ﻣﺪل ﮐﻨﺘﺮل دﺳﺘﺮﺳﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ وﮐﺎﻟﺖ در ﻣﻌﻤﺎري ﺳﺮوﯾﺲ ﮔﺮا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.