پايان نامه كارآفريني با روش siyb
پايان نامه كارآفريني با روش siyb |
![]() |
دسته بندي | پژوهش هاي دانشگاهي |
فرمت فايل | doc |
حجم فايل | 532 كيلو بايت |
تعداد صفحات فايل | 75 |
پايان نامه كارآفريني با روش siyb
چكيده:
شركت هايي كه در زمينه هاي آموزش كارآفريني مشغول به فعاليت مي باشند با توجه به شرايط محيطي و قابليت هاي كنوني و آينده خود بايد استراتژي مناسبي را انتخاب نمايند تا به بقا و رشد آنها در عرصه بازار رقابتي كمك نمايد . آمار فزاينده بيكاري در كشور ، فقر و تنگدستي ، مشكلات اجتماعي و خانوادگي و نهايتاً افزايش جرم و جنايت كه حاصل آن خواهد بود قطعاً در سال هاي آينده چالش بسيار بزرگي را فرا روي دولتمردان قرار خواهد داد .
در عين حال ، كشور ما ظرفيتهاي بسيار زيادي براي اشتغال و كارآفريني و افزايش ثروت دارد كه يا از نظرها دور مانده است و يا نياز به اطلاع رساني بيشتر و ايجاد انگيزه دارد .
در اين پروژه كار با فصل اول كه طراحي يك طرح كسب و كار مي باشد شروع و در ادامه در فصل دوم تهيه يك طرح بازاريابي را داريم و در فصل سوم يك فصل از كتاب SIYB به شكل پاورپوينت چاپ شده كه در كلاس به شكل حضوري ارائه گرديده است و در انتها در فصل چهارم مقاله اي در رابطه با كارآفريني ترجمه و اضافه شده است . هدف از اين كار آشنايي عملي و پيش بيني واقعي يك اجراي كامل از آموزش دوره كارآفريني با الگوي SIYB در شركت متبوع و منطقه جغرافياي انتخابي مي باشد .
مقدمه
چرخهاي توسعه اقتصادي همواره با توسعه كارآفريني به حركت در ميآيند . در ايالات متحده ، هر سال يك ميليون فعاليت تجاري جديد شروع به كار ميكند ، در حالي كه در ايران حتي يك موسسه كارآفريني موثر در دهه اخير نداشته ايم .
واژه كارآفرين از كلمه Entrepreneur ( به معناي متعهد شدن ) كه در اصل از زبان فرانسه به ديگر زبانها راه يافته است ، اقتباس شده است . انگليسيها سه اصطلاح به نامهاي ماجراجو ، متعهد و كارفرما در مورد كارآفرين به كار ميبرند . كارآفرين كسي است كه متعهد ميشود مخاطره هاي يك فعاليت اقتصادي را سازماندهي ، اداره و تقبل كند كارآفرين كسي است كه نوآوري خاصي داشته باشد . اين نوآوري ميتواند در ارائه يك محصول جديد ، و يا يك خدمت جديد ، در طراحي يك فرآيند نوين و يا نوآوري در رضايت مشتري و . . . باشد .
كارآفرينان در واقع به تغيير ، به عنوان مقوله تعيين كننده مينگرند . آنها ارزشها را تغيير ميدهند و ماهيت آنها را دچار تحول ميكنند . آنان براي تحقق اين ايده ، قدرت خطرپذيري خود را بكار ميگيرند ، به درستي تصميم گيري ميكنند و از اين رو هر كس به درستي اتخاذ تصميم نمايد ، به نوعي كارآفرين تلقي ميشود .
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول : طرح كسب وكار
مقدمه 8
بيانيه ماموريت 9
بررسي هاي فني محصول 9
بررسي هاي اقتصادي 12
بررسي هاي مالي 16
فصل دوم : طرح بازاريابي
مقدمه 20
طرح بازاريابي 20
معرفي شركت 22
بيانيه ماموريت 24
چشم انداز شركت 24
جدول اهداف و خط مشي كيفي شركت 24
فرصت بازار براي شركت 25
بازار هدف SIYB براي شركت 26
حاميان مالي بالقوه برنامه آموزشي 28
هدف از فعاليت هاي بازاريابي 29
چهار P بازاريابي 30
عنوان صفحه
محصول 31
مكان 32
تبليغات 33
قيمت 35
شاخص هاي موفقيت 39
جدول زمانبندي 40
فصل سوم : ارائه كلاسي دوره SIYB
اسلايدها 42
فصل چهارم : مقاله كارآفريني