پايان نامه بررسي لزوم گرافيك محيطي براي محيطهاي بسته

۱۴ بازديد
پايان نامه بررسي لزوم گرافيك محيطي براي محيطهاي بسته

پايان نامه بررسي لزوم گرافيك محيطي براي محيطهاي بسته ((موضوع پروژه عملي پوسترهاي معلق ))

دانلود پايان نامه بررسي لزوم گرافيك محيطي براي محيطهاي بسته

پايان نامه بررسي لزوم گرافيك محيطي براي محيطهاي بسته
دسته بندي هنر و گرافيك
فرمت فايل doc
حجم فايل 118 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 171

پايان نامه بررسي لزوم گرافيك محيطي براي محيطهاي بسته

فهرست مطالب:

فصل اول: گرافيك محيطي چيست؟ لزوم آن در اجتماع با توجه به شرايط اجتماعي

انسان در فضاي اطراف خود

گرافيك محيطي چيست؟

گرافيك محيطي ( محيطهاي بسته ) مغازه ها و فروشگاه ها

نقش گرافيك محيطي در اجتماع

فصل دوم: انواع گرافيك محيطي و نمونه هاي آن در جهان 

انواع گرافيك محيطي

گرافيك محيطي مسطع يا دو بعدي

گرافيك محيطي حجمي يا سه بعدي

تقسيم بندي ديگر گرافيك محيطي

طراحي فروشگاه ها

نمونه هاي گرافيك محيطي

فصل سوم:  سير تحول گرافيك محيطي همراه با پيشرفت تكنولوژي

فصل ارتباطات

محدوده تكنولوژي در گرافيك محيطي

 فصل چهارم: گرافيك محيطي در ايران

وضع كنوني هنر ايران

سخنراني هاي امرا… فرهادي و پرسش و پاسخ در مورد گرافيك محيطي و تبليغات ايران در اولين همايش گرافيك ايران وپاسخ به سوالات

فصل پنجم: تاثير گرافيك محيطي و تبيلغات در فروش و مخاطب

تاريخچه تبليغات

سواد بصري در گرافيك محيطي

سابقه تاريخي گرافيك محيطي

عوامل گرافيك محيطي و تاثير آنها در فروش....

اصول نظري، پايه هاي اصلي زير بنا ترغيب و تبليغ 

آرا، و عقايد

فصل ششم: وضعيت گرافيك محيطي و نكات مهم در آن با توجه به نوع كالا

عرضه و تقاضا...............................

تبليغات و ارتباط...........................

تبليغات بازرگاني...........................

ايجاد احتياج...............................

ازدياد فروش................................

ايجاد واحدهاي عظيم.........................

هدف از تبليغات بازرگاني....................

چه بگوئيم؟.................................

اجزاء تبليغات محيطي........................

تنظيم آگهي.................................

عواملي كه در تبيلغات محيطي بايد مد نظر باشد

سنجش آگهي..................................

عوامل داخلي................................

عوامل خارجي................................

فصل هفتم: پوستر............................

هنر و پوستر در ايران.......................

عوامل موثر در طراحي يك پوستر...............

پوسترهاي سه بعدي...........................

===========================

مقدمه :

محيط اطراف ما، خانه هايي كه در آن زندگي مي كنيم، همه نياز مبرمي به برقراري روابط صحيح فرمها، رنگ ها و هم چنين سازمان بندي دقيق بر مبناي اصول بصري دارند.

- انسان به واسطه ي زبان گرافيك مي تواند با محيط اطراف خود سخن بگويد و با ديگران ارتباط برقرار كند. استفاده از گرافيك شهري در مساحت فضاي داخلي خانه‌ها و فضاي بيروني آن ها يعني كوچه ها، خيابان و فضاي سبز اطراف، در تزئين و زيبا سازي ادارات موسسات و اماكن عمومي نظير پاركها، نمايشگاهها، فروشگاهها و… براي تمامي افراد در كليه سطوح اجتماعي و در هر سني به نوبه خود موثر بوده و مورد نياز واقع
مي شود و در ساختار محيطي مناسب و مطلوب نقش بسزايي دارد. محيط مناسب يعني فضايي كه بشر بتواند در آن جا فارغ از فشارهاي ناخواسته زندگي، رشد كرده و شكوفا شود.

گرافيك و تبليغات شهري يكي از قديميترين و خالص ترين فرم هاي ارتباطات است. از اولين نقاشي بر روي ديوار غارها گرفته تا آخرين ويدئو پروجكشن Video Projection  و ويدئو وال ها Video Walls .

تبليغات شهري يكي از قديمي ترين ابزارهاي تبليغات، براي معرفي خدمات و كالاهاست كه شامل انواع پوسترها، بيلبوردها، طراحي بدنه اتوبوس ها، اتومبيل ها، استندها و حجم هاي تبليغاتي مي شود.

تبليغات شهري و محيطي در جهان يك مقوله اقتصادي و بازرگاني تلقي مي شود و هم چون ساير فعاليت هاي حرفه اي در غرب، ويژگي هاي خاص خود را دارد. تبليغات و گرافيك شهري امروز بيشترين خدمت را به تراست ها  و كارتل هاي اقتصادي عرضه مي كند. اطلاعات بصري كه توسط طراحان گرافيك به شهروندان داده مي شود، بايد داراي جنبه هاي زيبايي شناسي و جلب كنندگي و نيز تأثير گذاري لازم باشد. اين ها
مي توانند در غالب تصاوير تابلوهاي تبيلغاتي، اطلاعات فرهنگي، سياسي اجتماعي و اقتصادي را به جامعه منتقل ساخته، زيباسازي شهري را نيز موجب گردند. بدين شكل است كه در دنياي حاضر، هنر گرافيك ملزم است كه بخشي از فعاليت خود را در خدمت معماري و محيط زيست و فضاي شهري قرار دهد و در نظم بخشيدن و ايجاد تسهيلات و زيبا كردن فضاي شهري شركت داشته باشد.

...

انواع گرافيك محيطي:

از لحاظ نمايش گرافيك محيطي را مي توان به دو دسته تقسيم نمود:

1- گرافيك محيطي دو بعدي يا مسطح تصويري و پيكتوگرام

2- گرافيك محيطي سه بعدي يا حجمي مانند POP اشكال و احجام نمايشي مانند مجسمه‌هائي كه در گوشه و كنار شهر به چشم مي خورند.

1- گرافيك محيطي مسطح يا دو بعدي:

پيكتوگرام‌ها، سملبها، علائم تصويري و … معمولاً بصورت مسطح يا دو بعدي نمايش داده مي شوند كه برتري اين نوع پيام رساني در اين است كه به جاي آنكه گرافيست مجبور باشد منظور خود را به چند زبان و به ناچار در تابلوهاي بسيار بزرگ بيان كند
مي تواند با علائم ساده اي بيان نموده كه نه تنها براي تمامي مليتها قابل فهم باشد حتي افراد بيسواد نيز از آن بهره ببرند.

روانكاران و روانشناسان اجتماعي از اين نوع تصاوير با عنوان اطلاعات برق آسا نام
برده اند.


2- گرافيك محيطي حجمي يا سه بعدي:

معمولاً طراحان گرافيك و نقاشان يا در آثار خود از حجم استفاده كرده يا با استفاده از تكنيكهاي ديگر در پي ايجاد و تداعي حجم مي باشند كه اينگونه موارد در طراحي سر در سينماها و مغازه ها، پاساژها و حتي در شعارهاي ديواري با سايه زدن و استفاده از خطوط كمكي  سعي در تداعي حجم داشته اند.

توضيح در طراحي گرافيك محيطي به طور كلي به دو گروه تقسيم مي شود.

1- كارهاي گرافيك حجمي كه براي نمايش كالا و اشياء مختلف بكار گرفته مي شود و بيشتر جنبه تبليغاتي دارند به اين كارها به طور عام P.O.S  كه مخفف Point Of Sells  وP.O.P  كه مخفف كلمه point of Purchase است اطلاق مي گردد.

( در همين صفحه نمونه هايي از آن را مشاهده مي كنيد. )

2- كارهاي گرافيكي محيطي حجمي فضاي عمومي.

تقسيم بندي ديگر گرافيك محيطي:

الف) گرافيك محيطي فضاي باز:

طرحهايي كه در پاركها، خيابانها، مراكز تفريحي، ورزشي و … استفاده مي شود را
مي توان نام برد.

ب) گرافيك محيطي فضاي بسته:

گرافيك محيطي فضاي بسته مانند گرافيكهايي كه در فروشگاه ها منازل، محلهاي كار،  (فرودگاه ها) غرفه‌هاي نمايشگاه ها و غيره مي باشند.

طراحي فروشگاه :

طراحي فروشگاه  در تعريف كوتاه لغوي عبارت است از :

برنامه ريزي و نمايش يك مكان براي به تصوير كشيدن واحد سرويس دهي براي استفاده از يك مورد تأكيدهاي خاص با يك روش منحصر به فرد مي باشد.

امروزه طراحي فروشگاه يك اصطلاح بين المللي است. در روزگاران گذشته موانع فرهنگي يا هنري مفاهيم فروش يك كشور را از كشور ديگر جدا مي كرد. امروزه در جهان با دنياي بزرگ و بي مرز طراحي فروشگاه ها روبرو هستيم.

دانلود پايان نامه بررسي لزوم گرافيك محيطي براي محيطهاي بسته

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.