پايان نامه مقايسه پيشرفت تحصيلي دانش آموزان تك پايه و چندپايه در روستا ها
پايان نامه مقايسه پيشرفت تحصيلي دانش آموزان تك پايه و چندپايه در روستا ها |
![]() |
دسته بندي | روانشناسي و علوم تربيتي |
فرمت فايل | doc |
حجم فايل | 63 كيلو بايت |
تعداد صفحات فايل | 27 |
پايان نامه مقايسه پيشرفت تحصيلي دانش آموزان تك پايه و چندپايه در روستا ها
مقدمه
با اندكي مطالعه در سابقه تعليم و تربيت مي توان دريافت قدمت وجود كلاسهاي چندپايه به آغاز تعليم و تربيت گروهي مي رسد زيرا كه تا قبل از ايجاد تغييرات كمي و كيفي در آموزش و پرورش به شيوه جديد تعليم و تربيت كداميك و برنامه ريزي شده با قالب امروزي امر آموزش و تعليم و تربيت متناسب با نيازها و ارزشها رايج هرزمان و تحت تأثير و سيطره حكومت ، نظامها ، جوامع، فرقه ها و حتي خانواده ها به طرق مختلف جريان داشته است. در زمان گذشته آموزش و پرورش جهان شمول نبود و بيشتر فرزندان خواص را زير پوشش قرار مي دادند. و در هر منطقه يا محدوده جغرافيايي فرقه اي و حكومتي متفاوت بوده و از انسجام كامل برخوردار نبوده است. تعداد دروسي كه شاگردان براي طي مدارج تحصيلي دوره خاص مي گذراندند بسيار محدود بوده و در اكثر موارد محل خاصي براي تشكيل كلاس درس وجود نداشت و در هر شرايط جلسات درس برگزار مي شد. شاگرد مكتبي بود كه حق كسي ضايع نمي شد و هركس بسته به استعداد و توانايي خود پيشرفت مي كرد. وجود كلاسهاي چندپايه به صورت يك واقعيت اجتناب ناپذير همه جا مشهود بوده است زيرا كه محدوديت تعداد معلم و مقيدنبودن زمان شروع و اختتام تحصيل و ايجاد فرصت هاي پيشرفت فردي براي هر محصل چنين كلاسهائي كه عملاً ايجاب مي گردد اتفاقاً گاهي نتايج مطلوبي نيز ببار مي آورده است. تدريس و تعليم و تربيت به لحاظ وسعت دامنة فعاليت وشمول عامي كه پيدا كرده ظاهراً اهميت خود را بعنوان يك فني و يا هنر در اذهان و قضاوتها و برداشت ها از دست داده و گاهي كار تا به آن جايي اعتبار گشته كه هركسي در هر شرايط به خود اجازه مي دهد در اين امر خطير به طور مستقيم و غيرمستقيم دخالت و يا فعاليت نمايد.
فهرست
عنوان ............................................................................................................................صفحه
مقدمه. 5
ضرورت و اهميت تحقيق.. 6
اهداف پژوهش.... 8
اهداف فرعي.. 8
فرضيه هاي تحقيق.. 8
تعاريف و مفاهيم. 9
عوامل موثر در پيشرفت تحصيلي.. 10
فصل سوم. 18
روش تحقيق.. 18
جامعه آماري.. 18
حجم و نمونه اندازه گيري.. 18
روش نمونه گيري.. 19
فصل چهارم. 20
بخش دوم آمار استنباطي.. 23
تجزيه وتحليل.. 23
خلاصه و نتيجه گيري.. 26
محدوديتها 26
منابع.. 27