بررسي رابطه گرايش به سيگار و ترامادول در افراد درون و برون گرا

۱۸ بازديد
بررسي رابطه گرايش به سيگار و ترامادول در افراد درون و برون گرا

پايان نامه كارشناسي بررسي رابطه گرايش به سيگار و ترامادول در افراد درون و برون گرا بخشي از متن بيان مسئله آموزش فرد براي درمان خودش به مفهوم حذف استرس نيست،‌استرس براي زندگي ضروري است آموزش درمان استرس براي بالا بردن توانايي فرد در نفع بردن از رفتارهاي خود در مواجهه با مشكلات است،‌استرس ها هميشه آثار منفي ندارد و رهايي از آنها ضروري نيست

دانلود بررسي رابطه گرايش به سيگار و ترامادول در افراد درون و برون گرا

پايان نامه كارشناسي بررسي رابطه گرايش به سيگار و ترامادول در افراد درون و برون گرا بررسي رابطه گرايش به سيگار و ترامادول افراد درون و برون گرا  گرايش به سيگار و ترامادول
دسته بندي روانشناسي و علوم تربيتي
فرمت فايل doc
حجم فايل 129 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 95

پايان نامه كارشناسي بررسي رابطه گرايش به سيگار و ترامادول در افراد درون و برون گرا

*همراه با آمار و يافته هاي توصيفي

بخشي از متن :

بيان مسئله:

آموزش فرد براي درمان خودش به مفهوم حذف استرس نيست،‌استرس براي زندگي ضروري است آموزش درمان استرس براي بالا بردن توانايي فرد در نفع بردن از رفتارهاي خود در مواجهه با مشكلات است،‌استرس ها هميشه آثار منفي ندارد و رهايي از آنها ضروري نيست در واقع استرس زندگي است و زندگي استرس است اين انسان است كه بايد پاسخ به استرس را در جهت مثبت هدايت كند استرس خفيف مي تواند باعث فعاليت و تحرك شود ولي استرس هاي شديد و كنترل نشده بر عملكرد فرد اثر مطلوب دارند. استرس مفرط مي تواند موجب سوء مصرف مواد داروها و اختلال در روابط بين فردي و فاميلي شود. استرس مفرط كه به آن ديسترس گفته مي شود به عنوان عامل مهم ايجاد كننده بسياري از بيماري ها معرفي شده است. بيماري قلبي يكي از مواردي است كه با ديسترس ارتباط دارد. معمولاً‌هيچ روشي به تنهايي علاج قطعي استرس نيست، تصميم درباره ي اينكه كلام روش احتمالاً موثر خواهد بود بوسيله ي درمانگر و به دنبال بررسي كامل فرد و پاسخ او به استرس گرفته مي شود.


اهميت و ضرورت پژوهش:

شناخت بيماري ها و آگاهي از اقدامات ضروري اوليه براي تمامي افراد ضروري است و در بسياري از موارد اطلاع از همين مسايل از نظر جسمي و روحي مفيد واقع مي شود فردي كه اطلاعات مناسبي در زمينه مطالب مربوط به بهداشت شخصي و عوامل ايجاد بيماري ها و اقدامات لازم تا زمان رسيدن به پزشك دارد همواره مي تواند با استفاده از اين اطلاعات به نفع خويش و حتي افراد خانواده و دوستان اقدام نمايد. البته لازم به يادآوري است كه اين اطلاعات تنها در حد كلي هستند.

 

اهداف پژوهش:

اهداف كلي:

بررسي ميزان استرس در بين فرزندان فاقد مادر و واجد مادر.

اهداف جزئي:

1-

2-

3-

 

مولفه متغيرها:

استرس: متغير مستقل

فاقد يا واجد مادر بودن: متغير وابسته

جنسيت: متغير تعديل كننده.

 

سئوال پژوهش:

- آيا بين استرس فرزندان فاقد مادر يا فرزندان واجد مادر تفاوتي وجود دارد؟

-

-

-

 

فرضيه هاي پژوهش:

1-

2-

3-

 


تعريف اصطلاحات:

استرس: استرس از لغت (estrecier) فرانسوي قديم به معني محكم بستن يا سخت تر شدن يا تنگ شدن و فشار مشتق شده است و به هر نوع عامل عاطفي، جسماني، اجتماعي يا اقتصادي گفته مي شود كه به پاسخ (واكنش) يا تغيير نياز دارد.

در واقع استرس پاسخ كامل بودن شامل پاسخ رواني، هيجاني و جسماني به عامل محرك (استرسور) است كه بوسيله سطح خود آگاه يا ناخودآگاه به عنوان عامل آزار دهنده يا تهديد كننده درك و دريافت مي شود.

فرزندان فاقد مادر: فرزنداني كه به دلايلي مانند طلاق، مرگ و... بدون مادر ودر كنار پدر يا ساير اطرافيان زندگي مي كنند. 

دانلود بررسي رابطه گرايش به سيگار و ترامادول در افراد درون و برون گرا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.