تاثيرروش هاي تدريس و فناوري هاي جديد در آموزش و پرورش كشورهاي مختلف جهان

۴ بازديد
تاثيرروش هاي تدريس و فناوري هاي جديد در آموزش و پرورش كشورهاي مختلف جهان

تاثيرروش هاي تدريس و فناوري هاي جديد در آموزش و پرورش كشورهاي مختلف جهان

دانلود تاثيرروش هاي تدريس و فناوري هاي جديد در آموزش و پرورش كشورهاي مختلف جهان

بررسي تاثيرروش هاي تدريس و فناوري هاي جديد در آموزش و پرورش كشورهاي مختلف جهان در قرن معاصر و آينده  تاثيرروش هاي تدريس و فناوري هاي جديد در آموزش و پرورش كشورهاي مختلف جهان تدريس و فناوري هاي جديد در آموزش و پرورش   فناوري هاي جديد در آموزش و پرورش
دسته بندي روانشناسي و علوم تربيتي
فرمت فايل doc
حجم فايل 50 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 72

تاثيرروش هاي تدريس و فناوري هاي جديد در آموزش و پرورش كشورهاي مختلف جهان

چكيده

در سطح كلان، آموزش و پرورش تحت تأثير فشارهاي سياسي، فشارهاي تكنولوژيكي، فشارهاي اقتصادي و فشارهاي اجتماعي قرار دارد. در نظر داشتن چهار پايه­ي اصلي يادگيري كه از طرف سازمان يونسكو مطرح گرديده است، يعني: يادگيري براي دانستن، يادگيري براي انجام دادن، يادگيري براي زيستن و يادگيري براي همزيستي مي­تواند فشارهاي مذكور را تقليل دهد. فشارهاي سياسي بويژه در كشورهاي در حال توسعه و توسعه نيافته تأثيرات تخريبي بيشتري داشته است. آموزش و پرورش كه براي توسعه نيازمند محيطي آرام و دور از تشنج است، بواسطه­ي جريانات سياسي خدشه مي­پذيرد و نيرو و وقت محدود كه آموزش و پرورش در اختيار دارد و بايد در جهت اصلاحات صرف شود، متوجه­ي تشنجات سياسي مي گردد.

از سوي ديگر منابع مادي كمياب در كشورهاي در حال توسعه، كه فشار جمعيت جوان نيز در آنها مخاطره آميز است، عمدتاً در جهت توسعه­ي كمي الزاماً به توسعه كيفي نمي­گردد و پديده­ي فارغ التحصيلان بيكار معضل ديگري است كه مي تواند فشارهاي مطرح شده را تشديد نمايد.

فشارهاي اجتماعي از قبيل فقر، بيكاري، مفاسد اجتماعي، پديده­ي مهاجرت روستائيان و رشد شهرنشيني، اعتياد، خانواده­هاي از هم گسيخته نيز زمينه­ي ارائه­ي آموزش و پرورش مطلوب را تخريب مي كند و آموزش و پرورش در آستانه­ي هزاره­ي سوم بار مسؤوليت عظيمي در احياي ارزش هاي اخلاقي در جهت كاهش موارد مذكور دارد. در اينجا لازم به يادآوري است كه نقش معلم نه تنها آموزش است، بلكه آموزش توأم با پرورش است. پرورش انسان­هاي والايي كه زمينه­ي فشارهاي اجتماعي ويرانگر را كاهش دهد و راه زندگي در جامعه و همزيستي در خانواده را آموخته باشد. بنابراين معلم بايد فلسفه­ي ارزشي جامعه را درك نموده و در توسعه و تفهيم ارزش ها نقش مؤثر داشته باشد.

 

فهرست مطالب


فصل اول

2

مقدمه

9

بيان مسئله

13

اهميت و ضرورت مساله

16

اهداف


فصل دوم

19

ويژگيهاي آموزش و پرورش كارا و اثر بخش

20

جايگاه فراگيران در سيستم آموزشي

25

توجه به خلاقيت فراگيران

27

محيط هاي آموزشي

30

فناوري اطلاعات

31

توسعه منابع انساني در نظام آموزشي

34

پيشينه پژوهش


فصل سوم

39

روش تحقيق


فصل چهار

42

آموزش و پرورش كارا و اثر بخش چگونه است؟

51

(چشم انداز حركت ما به كدام جهت است)؟

52

نقش رسانه و فناوريهاي نوين در آموزش و پرورش


53

نسلهاي سه گانه فناوري ارتباطات و اطلاعات (ICT) وآموزشهاي باز و از راه دور



54

شكاف ديجيتالي

56

آموزش از راه دور و يادگيري باز


فصل پنجم

59

نتيجه گيري و پيشنهادات

64

فهرست منابع و ماخذ

دانلود تاثيرروش هاي تدريس و فناوري هاي جديد در آموزش و پرورش كشورهاي مختلف جهان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.